Защо е важно да изградим бранда си
ное. 5, 2018 | Графичен и Уеб дизайн

Имате бизнес и Ви предстои израбтоката на лого. Добър старт. Върпосът е как ще го използвате, за да направите бранда си атрактивен и автентичен. А това означава да го свържете по уникален начин с аудиторията си, което е само началото на вълнуващия живот на Вашата марка.
Бизнес цели
Цялостният процес по измисляне на име, задаване на цветова палитра на логото, избор на шрифт, символика на бранда, тон и начин на общуване с аудиторията трябва да е продиктуван от комплексната Ви бизнес стратегия.
Какво искате да представлява Вашата марка? Решете този въпрос първо със себе си и предайте категорично посланието си – какво продуктът Ви е и какво не е. Както казва един от класиците на рекламната индустрия, Уолтър Ландор, продуктите се създават във фабриката, брандът се създава в главата. Така че вземете важните решения рационално и ги следвайте неотлъчно, за да осигурите за чудесните си продукти бляскаво бъдеще сред тълпи от фенове.
Идентичност
Що се отнася до фирмената идентичност, логото има особено голямо значение. То е гръбнакът на бранда Ви и неговите цветове, шрифт, тип комуникация ясно изразяват Вашата бизнес концепция. Логото е толкова определящо за Вас, тъй като цветовете му ще се появят в сайта Ви, рекламните материали, присъствието Ви в социалните мрежи, а дори и в обзавеждането на офиса. То предава много повече от графично послание – казва дали държите на изгодните сделки или предлагате луксозни стоки, дали поддържате приятелски отношения с аудиторията или спазвате дистанция и т.н.
Звучи невероятно, но символиката на логото Ви е по-силна, отколкото предполагате. Оставете го да заживее сред потребителите Ви и тогава наистина ще разберете какво сте създали. Не забравяйте, че то е най-видимата и запомняща се страна на бранда Ви и това, с което ще Ви асоциират най-тясно и първосигнално. От него започват всички останали проекции на бранда Ви.
Бранд
Най-точно можем да определим бранда като възприятието на аудиторията за Вашия продукт или услуга, начинът, по който хората говорят за Вас помежду си. Истината е, че понякога то може да се различава драстично от заложените от Вас идеи. Имали сте намерение да създадете на ресторанта си реноме на ексклузивно и изискано място, а привличате шумни групи студенти, събрали се за по бира? Това е типичен пример за това как можете да останете неразбрани и вината не е у потребителя, а в погрешно предаденото от Вас послание.
Създаването на бранд е процес, по който работите целенасочено и постоянно, но у потребителя е финалното решение какво точно сте. Неговото възприятие е крайната оценка за Вашите усилия. Така че на всяка стъпка от оформянето на Вашата бранд идентичност, се връщайте към бизнес целите си и мислете дали решенията Ви ги обслужват успешно.
Искате да развиете бизнеса си? Дайте му глас. Разкажете кои сте, за какво се борите и как го правите на езика на бранда си. Ако го направите наистина добре, ще бъдете разбрани и възприети. Бъдете верни на себе си и на целите си, бъдете специфични и разпознаваеми и ще предизвикате точно това, което искате – припознаване. А защо не и малко възхищение?!