Как да изградим бранда си във Facebook

мар. 9, 2020 | Социални мрежи

Facebook е съществена част от рекламната комуникация, при това изключително силна, тъй като има способността да формира активна общност. За да бъде смислен и полезен за нас канал, трябва своевременно да създадем разпознаваемост на бранда си в тази социална мрежа. Вече знаем, че брандът е повече от лого и определени цветови комбинации, а включва и емоцията, която даваме на потребителя. Нека разгледаме няколко идеи как да пресъздадем това усещане с представянето си във Facebook.

Проучване на целевата аудитория

Важно е да имаме ясна предварителна визия за това кого точно адресираме във Facebook. Трябва да имаме не само демографска представа, но дори да си представим как изглеждат нашите потенциални клиенти, какво харесват, как общуват. Спрямо тази идея създаваме оригиналния глас и тон на бранда. Можем да сме умни и поучителни, можем да бъдем закачливи, леко саркастични – каквото и поведение да възприемем, трябва да го следваме неотлъчно и да го прилагаме на всички нива на комуникацията. Гласът на бранда ни включва ключови фрази, определен речник дори и други характеристики, които ни правят последователни и придават собствен облик на съдържанието ни.

Адаптация спрямо социалната мрежа

За да направим представянето си консистентно в съответната мрежа, можем леко да променим логото си в зависимост от това какво е мястото, в което може да се разположи, и спрямо аудиторията, която ползва съответния канал. При всички положения ни трябва достатъчно силна връзка между всички комуникационни канали, за да бъдем разпознаваеми. Най-добрата практика е да се ползват фиксирани насоки за начина, по който трябва да изглежда бранда ни, кои са елементите, които не подлежат на промяна и на какво непременно трябва да обърнем внимание в комуникацията му на всяко едно място. Така всеки наш служител или сътрудник ще знае как да подходи към всеки един рекламен канал.

Визуален брандинг

Той има отношение към съдържателната страна на представянето ни. Свързан е с това дали снимките, които ползваме, са в стила, който поддържаме и в другите си дигитални канали. Освен за подбора на самите снимки, тук следим за стил, цветове, шрифтове на колажите и в субтитрите на видеата. Голямата цел е потребителят да може да разпознае, че дадена публикация е наша, дори преди да е видял логото ни. Това брандиране за напреднали означава сериозна работа преди всичко по намиране на правилния визуален език, който не само да удържа стила ни, но и да бъде достатъчно репрезентативен за нашия бизнес и послания. Ако в предлаганите от нас нестандартни кейсове за телефони например търсим провокация, добре е да я продължим и във визуално отношение в бизнес страницата си във Facebook, като заложим предизвикателни цветове, а защо не и в начина на представянето на продуктите и в сглобяването им в колаж.

Сегментиране на аудиторията

Ако в една социална мрежа предоставяме съдържание за различни аудитории, можем да разделим представянето си в няколко профила. Такова решение обикновено се обуславя от различните продуктови линии, които поддържаме. Ако козметичната ни фирма има продукти против бръчки за възрастни дами, серия против акне за тийнейджъри и мъжка козметика за бради например, можем да разделим съдържанието в няколко профила, в които да публикуваме съдържание, предвидено за съответните групи като визуален материал и като демографско насочване. Така ще направим усилията си по-целенасочени и резултатни, а аудиторията ни – ясно диференцирана общност, заинтересована от съдържанието ни и готова да реагира, коментира и споделя.

Представянето ни във Facebook трябва да бъде резултат от внимателно планирана стратегия. Важно е да отбележим, че всяко наше решение трябва да бъде взето от гледна точка на бизнеса ни, неговите особености и целева аудитория. Само така можем да направим смислено и последователно представяне в социалните мрежи, от което да можем да измерим реално напредъка си.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂