Как да използваме уеб и графичен дизайн за изграждане на бранд идентичност

мар. 4, 2024 | Графичен и Уеб дизайн

Нашата бранд идентичност събира в себе си всички елементи, с които изграждаме своя имидж пред потребителите. Тъкмо тя ни прави разпознаваеми и кара аудиторията ни да си създаде определена представа за нас и да ни запомни. Във всеки елемент от нашето дигитално представяне трябва да заявяваме ясно кои сме ние и да правим това по правилата на дигиталните канали, които използваме, като същевременно изпълняваме своите бизнес цели. Ето и няколко основни направления в графичния и уеб дизайн, в които да заявим кои сме ние и какви са нашите цели и ценности.

Лого

Логото е във фокуса на нашата бранд идентичност, затова трябва да сме сигурни, че предава съвсем точно нашето бизнес послание. Важно е да комуникира правилно нашите ценности, да бъде семпло и изчистено и да отговаря на нашата бизнес сфера. При разработката му не бива да се придържаме толкова към временните тенденции в лого дизайна, а по-скоро към по-класически стил, който предава универсално послание, без да губи актуалността си при навлизането на следващия тренд. Резултатът от добре изработеното лого е, че чрез него ще оставим трайно впечатление у аудиторията си, ще ни запомнят, може би ще ни разберат по-добре и ще си създадат трайна асоциация с бранда ни.

Уеб сайт

Уеб сайтът ни е задължителен компонент за изграждане и затвърждаване на нашата бранд идентичност. В него трябва да създадем комплексен образ на това кои сме ние, какви са ценностите, които изповядваме, какви са целите ни и как можем да бъдем полезни на потребителя. Чрез добре разработения уеб сайт можем да създадем цялостна картина на бизнеса си, която да „нарисуваме“ чрез подбора на цветовата палитра, шрифтовете, формите, които преобладават, разпределението на съдържанието, подбора на визиите и т.н. Всички елементи от уеб дизайна са значещи, а техните послания са силни и въздействащи. Затова трябва да подходим изключително внимателно и търпеливо към тяхната разработка и да ги оставим в ръцете на професионалисти, които познават не само законите на уеб дизайна, но и правилата на дигиталния маркетинг. Само така ще получим уеб сайт с комплексните способности да изпълнява и бизнес целите ни, и да изгражда нашата бранд идентичност.

E-mail маркетинг дизайн

Пощенските кутии на потребителите са препълнени с e-mail-и и за да се отличим, трябва да бъдем изключително последователни в бранд посланията, които отпращаме тук и през всички останали канали за комуникация. Разпределението на съдържанието, съотношението между текст и визуални материали, гласът на бранда ни, начинът, по който поставяме акцентите и как боравим с празното пространство могат да бъдат значещи елементи и да развиват нашата бранд идентичност. Целта е тук да следваме стиловите принципи и основните графични елементи, които сме задали в уеб сайта и логото си, за да ни разпознават веднага. Същевременно трябва и да спазим условностите на e-mail маркетинга, за да успеем освен да затвърдим своята бранд идентичност, да приканим и потребителя да взаимодейства с нашето предложение.

Да ни разберат правилно е най-важният акцент в начина, по който комуникираме своята бранд идентичност. Затова трябва да мислим визуалната комуникация и дигиталния маркетинг като едно цяло, взаимосвързано и комплексно. Така ще успеем да създадем правилния имидж за бизнеса си, при това по най-подходящия начин. Така ще изградим своята уникална бранд идентичност и ще успеем да я съхраним и развием във времето.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!