Как добрата SEO оптимизация помага за популярността на бранда ни

юни 13, 2022 | Ads и SEO оптимизация

Да бъдем на водещи позиции в страницата с резултатите в Google е плод на усилена и дългосрочна работа по SEO оптимизацията на сайта ни. Предните места означават, че работим здраво, че знаем какво правим, както и че влагаме ресурс в дигиталния маркетинг, който развива нашето онлайн бизнес присъствие. Нека видим някои от работещите практики за успешно популяризиране на бранда чрез оптимизация в търсачките.

Ключови думи

Стане ли дума за SEO, обичаме да започваме именно от ключовите думи – те са в основата на нашите усилия и правят работата ни измерима според тяхното придвижване в резултатите в Google. Важно е брандът ни да заеме добри позиции по съществени за нашата бизнес ниша думи – важни за индустрията, в която се развиваме, както и по думи, свързани с името на бранда ни. Това е особено важно, когато не сме избрали някое рядко и ексцентрично име, както и ако например в наименованието ни фигурира и основният продукт или услуга, който предлагаме. В подобни случаи трябва да подходим особено внимателно към оптимизацията по името на бранда ни, защото ще бъде поставено в доста конкурентна среда.

Съдържание

За да бъде в услуга на популярността на бранда ни, съдържанието ни трябва да бъде задълбочено, експертно и насочено изключително към нашата таргет аудитория. По този начин ще можем да предложим на нашите посетители пълноценно потребителско преживяване и ще ги уверим, че си е струвало да кликнат на нашия резултат. Да намерят при нас това, което търсят, е първата стъпка да ги задържим, но и да го намерят представено и описано по подходящ начин, който да ги провокира към действие, както и към това да се върнат към нас и да ни препоръчат, е изключително важна форма на заявяване на присъствие на бранда ни. Добре е да наблегнем на отличаващите ни предимства пред конкуренцията, за да ни запомнят още с първото посещение на уеб сайта ни.

SEO в локалните резултати

Да бъдем видим резултат на местно ниво е много успешен начин да се представим сред аудиторията, и то именно сред тази, която може реално да взаимодейства с бизнеса ни. За да можем да се подредим сред първите резултати там, е нужно да развиваме регулярно Google My Business профила си, да го осъвременяваме, и то с актуално съдържание – като снимки и друг вид информация. Непременно трябва да ревизираме и отбелязването на адреса ни на Google картите, както и актуалността на данните ни за контакт, които се появяват в резултатите от различни сайтове и платформи. За да наблегнем на присъствието си на местно ниво, добре е и да включим в SEO стратегията си и ключови думи, свързани с града или квартала дори, където се намира наш обект, който потребителите могат да посетят.

Оптимизация за мобилни устройства

Ако искаш да кажеш нещо някому, използвай телефона – така стоят нещата днес, и то не само в дигиталния маркетинг. Затова за популярността на бранда ни, а и за каквато и да било популяризация изобщо – оптимизацията за мобилни устройства е първото, от което трябва да започнем. Да ни видят в движение е изключително добре работещ модел, който довежда бързи реакции, директно взаимодействие, а и удовлетворяващото усещане, че с нас се работи лесно, бързо и удобно. Работещи бутони за обаждане, live чат, лесна навигация, логична структура, лесно търсене са елементи, които трябва да притежаваме, за да можем да предизвикаме потребителите не само да посетят сайта ни, но и да изпълнят някакво действие, което да доведе до покупка, заявка на услуга, препоръка и др.

Линк билдинг

Ако вече сме забелязани от потребителите, можем да предположим, че ще започнат да проучват бранда ни в…Google, разбира се. Тук вече при изписването на името на бизнеса ни ще се появят и резултатите от други сайтове, в които то се споменава. Ако имаме релевантни линкове с подходящо съдържание, то добрата ни репутация в очите на потребителите се затвърждава. Това е важно, защото понякога един резултат в Google не стига, за да ни се доверят веднага. Добре е да извършваме чест мониторинг на сайтовете, където присъстваме, защото невинаги ни споменават с добро. Това не бива да ни плаши – оплаквания, недоволства, злонамерени конкуренти винаги ще има, но можем да противодействаме на всеки един коментар – като отговаряме, подхождаме с разбиране и желание за изясняване на ситуацията.

„Очи, които не се виждат, се забравят“, е казал народът. А за един бранд забравата е най-жестоката присъда от страна на потребителя. Затова не бива да допускаме да останем задълго далеч от полезрението на нашата таргет аудитория. Стига винаги да сме на водещите позиции по важните за работата и за клиентите ни думи, нищо няма да бъде в състояние да ни раздели, а брандът ни постепенно ще се превърне в първия, за който се сещат в нашата бизнес ниша.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!