5 стъпки за успешна SEO оптимизация на публикации в блога ни

юли 20, 2020 | AdWords и SEO оптимизация

Наличието на блог постове в сайта ни е изключително полезно – както за нашите потребители, така и за процеса на SEO оптимизация. Няколко ясни стъпки могат да ни помогнат да публикуваме съдържание, което наистина да ни изведе до желания успех в Google резултатите. .

1. Прецизен подбор на ключови думи

Съдържанието в публикацията в блога ни може да бъде свързано с актуална тема от нашия бизнес, с изясняване на грешка, която потребителите често допускат или пък с конкретен въпрос, по който искаме да дадем своята гледна точка например. За да можем да очакваме добри позиции в страницата с резултати обаче, трябва да подберем и подходящите ключови думи, които да използваме. Тук е важно да помислим за това как потребителите ни търсят предлаганото от нас. Добре е да владеем блестящо официалната терминология в своята сфера, но за публикациите трябва да положим усилия да намерим верните думи, с които да представим своите продукти, услуги или експертни знания на широката публика. Тези думи трябва да са ключовите за нашите публикации в блога.

2. Подготовка за писане

Освен добре подбраните ключови думи, една публикация трябва да има ясна идея – какво точно искаме да кажем и на кого говорим. Този момент спестява значително време в етапа на писане и помага на специалиста, който разработва съдържанието ни, да има бърз и ясен отговор на всеки въпрос по време на креативния процес. Освен идеята и публиката, трябва да помислим и за целта на текста – дали искаме да информираме аудиторията по актуален въпрос, да ги приканим да си купят нещо от онлайн магазина ни, да ги убедим да ползват нашите професионални услуги или да повярват в нашата кауза. На този етап е добре да се помисли и за структурата на съдържанието, за да бъде възможно най-прегледно и да води в желаната от нас посока на действие.

3. Същинското писане

След като имаме вече ключови думи, аудитория, тема, цел на публикацията, можем да пристъпим към същинската работа, която най-често възлагаме на копирайтър. Нужен ни е специалист, който познава правилата за писане на съдържание за дигиталното пространство и тънкостите на SEO текста. Независимо дали разработваме съдържанието си сами или го възлагаме на експерт, важно е да следим ключовите думи да бъдат правилно и уместно употребени. Добре е също съдържанието да бъде разделено на подтеми за улеснение на клиентите ни и за по-оптимални SEO резултати.

4. Проверка

Тук вече всеки специалист знае, че трябва да вложи цялата си концентрация, за да проследи и отстрани всички правописни, печатни грешки. Коригира се словоред, повторения, неясна мисъл, обособяваме точни и конкретни подзаглавия и т.н. Ако сме възложители на текста към копирайтър, трябва да се уверим, че тази коректорска дейност е свършена прецизно, но е добре да следим и за четивността на текста. Избягваме твърде дълги и заплетени изречения, прекалено сложна терминология, ако текстът ни е за по-широка публика. Ако все пак използваме тясно специализиран речник, добре е да има и обяснения на понятията на разбираем език.

5. Публикуване

Оттук насетне остава само да публикуваме съдържанието си. Сега е моментът за последен преглед на написаното, сетни корекции и за няколко минути за наслаждение от завършения му вид. След тази стъпка вече можем да споделим резултата от работата в социалните мрежи или чрез имейл маркетинг например, за да достигне до колкото се може повече потенциални клиенти.

Публикациите в блога принасят незаменима полза на уеб сайта ни и на неговите посетители. Най-важното условие, за да подходим към развиването на съдържание, е да имаме какво да кажем. Оттук-нататък ако сме последователни в стъпките на SEO оптимизацията, точната ни аудитория ще открие публикацията ни на първите позиции при търсене в Google и ще взаимодейства с нея.

 

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!