Как да подготвим онлайн магазина си за Черния петък

ное. 18, 2019 | Електронна търговия

Черният петък вече не е един ден в годината, а мащабна акция, която понякога продължава от няколко дни до цели Черни седмици. Ако сме се подготвили добре с предварителни данни, с които да проследим успеха си, проучили сме пазарните тенденции и сме готови за атаката от многобройни купувачи, на този ден можем да направим не само големи продажби, но и да си спечелим нови клиенти.

Предварително проучване на пазара

Преди да направим каквито и да било ценови отстъпки, трябва да разберем какво най-добре се продава в тези няколко дни. Практиката говори, че офертите за дрехи и обувки, техника, детски играчки са сред добре представените категории. Офертите за пътувания и почивки също набират популярност напоследък. Независимо какво предлагаме, можем да се възползваме от Черния петък, ако го представим атрактивно в дигиталните канали. Добре е да имаме предвид, че на тези намаления се гледа като на възможност за изгодно пазаруване и на коледни подаръци, а това е доста обширна територия от възможности, в която могат да влязат изключително много продукти. Ако искаме да използваме коледната вълна, то нека представим продуктите в своята кампания именно по този начин.

Ранен старт на кампаниите

Онлайн пазаруването напоследък е все по-значителна част от шопинга на Черния петък. Конкуренцията за вниманието на нашите клиенти в интернет е голяма, а проучването им за изгодните оферти започва доста по-рано. Трябва да знаем, че в края на ноември те са на лов най-вече за намаления, а не толкова в търсене на конкретни продукти, които им трябват в момента. Затова независимо от големината на бизнеса ни, нужно е да направим убедително дигитално представяне с намаленията си предварително, за да предизвикаме въодушевление и да задвижим продажбите си. Например 2-3 седмици по-рано можем да обявим, че ще имаме намаления за Черния петък до -70% например или пък само да загатнем, че ще предложим отстъпка, а впоследствие да обявим размера ѝ.

Подготовка на сайта ни за голямо натоварване

Ако рекламните ни усилия се увенчаят с успех, трафикът към сайта ни със сигурност ще се увеличи в черните дни. Трябва да сме подготвени за това, тъй като бавното зареждане, страниците с грешки, сриването на целия сайт са едни от най-неприятните сценарии по време на напрегнатия шопинг на Черния петък. Важно е да не пренебрегваме настроенията на клиентите си по това време, а тогава те са преди всичко нетърпеливи. Пазаруването в такива моменти е свързано с известна доза напрежение от това дали няма желаният продукт да се изчерпи, дали ще успеем да го закупим успешно и т.н. Нашата цел като търговци е да снемем напрежението и да им осигурим комфорта от един гладко работещ сайт.

За да предотвратим сривове на сайта, трябва да избягваме ползването на твърде много графични елементи, които да забавят прекалено зареждането на страницата, бавни сървъри, бавни приложения от трети страни (свързани с плащането или доставката например). Всички тези проблеми обикновено се мислят още на етапа на първоначалната изработка на онлайн магазина. За всеки случай преди кампанията трябва да изчистим всичко, което би могло да забави скоростта на зареждане на сайта ни, за да осигурим максимално удоволствие по време на шопинга.

Създаване на оптимално потребителско преживяване

За да улесним своя клиент и да го предразположим към едно лесно и успешно пазаруване, трябва да му предложим интуитивен интерфейс, в който да се ориентира бързо. Когато се стигне до плащане, непременно са нужни няколко възможности, от които да избере най-удобната за него. За представянето на сайта ни на мобилни устройства трябва да отделим специално внимание, тъй като повечето потребители пазаруват именно през смартфоните си. Освен добро потребителско преживяване, трябва да осигурим и постоянен съпорт на клиентите си, за да можем да отговорим с навременно съдействие при всяко затруднение.

Ретаргетиране на посетителите

С Черния петък е добре да си поставяме по-големи цели от мимолетните продажби в рамките на няколко дни. Разумното планиране на успеха от намаленията предполага да върнем клиентите си впоследствие и за пазаруване извън кампанията. Затова трябва да сме заложили необходимите кодове за ремаркетинг в сайта си предварително. Ако сме си свършили добре работата, след Черния петък ще имаме широка аудитория от посетители на сайта ни, на която да предложим още наши оферти в бъдеще. Като имаме предвид чувствителността им спрямо намаления, можем да разчитаме на ценова отстъпка, за да привлечем отново вниманието им към продуктите си.

Смята се, че с Черния петък започва празничното пазаруване. Ако се справим успешно, за нас може да е началото на добър сезон за продажби. Мислим ли достатъчно далновидно, ще си спечелим редовни и лоялни клиенти и така чрез една кампания за намаления ще дадем възможност на повече хора да се запознаят с нас и да видят, че предлагаме и други атрактивни възможности за онлайн пазаруване.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!