Как да реализираме успешни онлайн продажби на Черния петък

ное. 8, 2021 | Електронна търговия

За да оцелеем и като клиенти, и като бизнес по време на Черния петък, трябва да имаме предварителна подготовка за този вълнуващ ден, изпълнен с лов на нови придобивки. Когато сме от страната на онлайн бизнеса, е важно да се уверим, че електронният ни магазин може да издържи на лудия шопинг, за да могат посетителите ни не само да пазаруват успешно, но и да го правят с удоволствие.

Персонализирани послания

Всеки иска да се чувства специален, уникален, очакван. В света на онлайн пазаруването това отношение може да бъде решаващо за покупката. В подгряването на кампанията за Черния петък можем да помислим за имейли с персонализирани съобщения към тези, които изобщо не са пазарували от нас, а само се абонирали за бюлетина ни, за нашите нови клиенти, които са направили само по една поръчка например, както и за нашите редовни или пък ВИП клиенти и т.н. Можем да се обърнем към тях чрез e-mail маркетинг кампания, като използваме и лично поименни обръщения. Това отношение коства малко усилие, но произвежда изключително силен ефект, особено когато наред с топлото обръщение предложим и атрактивно ценово предложение.

Лесна навигация

За пазаруващия човек най-важното е да намери това, което търси, при това бързо, лесно, с няколко клика. За целта трябва да му предоставим безупречна навигация – ясно изведени категории, акцент върху топ продуктите ни, добра видимост на тези, които са с най-голямо намаление. Посетителят ни търси нещо съвсем конкретно? Трябва да му предоставим идеално работеща търсачка, която бързо да го отвежда до целта. Когато имаме много продукти, особено при по-комплексни и многофункционални предложения, добре е да помислим за пътя, по който потребителят стига до тях, дори и без да знае точното им название. Тук можем да заложим на категоризиране по функцията, която изпълняват, или друг подобен признак, който да ги направи достъпни и понятни.

Висока скорост на сайта

Да чака повече от 2-3 секунди да се зареди страницата с продукта, който иска да купи, може да откаже потребителя от пазаруването. За да не изпитваме търпението му, трябва предварително да сме се погрижили онлайн магазинът ни да предлага безупречна скорост. Така нашият клиент не само ще пазарува лесно, но и ще разглежда още и още страници, сходни продукти, допълнителни продукти и аксесоари, без да има усещането, че трябва да напазарува колкото се може по-бързо, преди сайтът да блокира. Днешният клиент вече има опит от доста предишни черни петъци, в които сайтове обявяват предварително сензационни намаления. Често в такива случаи потребителят се готви за изгодни покупки, но накрая се озовава в онлайн магазин, който не зарежда. Такова разочарование не ни лишава само от един клиент на Черния петък, а има пагубни последици върху потребителското доверие и лоялност и занапред.

Клиентска поддръжка

Колкото и добре да сме организирали процеса по пазаруването в онлайн магазина си за Черния петък, грешки стават и съответно – възникват въпроси. За потребителя е изключително важно да има към кого да се обърне, за да получи информация и реална помощ за казуса си. Добре е за дните на намаленията ни да подсигурим бърз и компетентен съпорт за своите клиенти. Дали ще използваме live chat или телефонно обаждане например, решаваме ние. Важното е насреща да осигурим хора, които могат да дадат адекватна информация и да окажат съдействие, при това любезно. Така можем да намалим напрежението от малките спънки по време на шопинга и да поддържаме добра връзка със своите клиенти.

Безпроблемен чекаут

Това е последното препятствие преди клиентът да напусне онлайн магазина ни с доволна усмивка. За да го направи наистина, на този етап трябва да му осигурим пълен комфорт. Иска да плати с наложен платеж? Няма проблем, нека му дадем такава възможност. Всичко, което би могло да улесни шопинга в тази негова ключова фаза, трябва да бъде изпипано до съвършенство. Процедурата трябва да бъде стегната, само в няколко клика, при това да се извършва на една страница. Това улеснение е нещо, за което потребителите ще ни бъдат благодарни задълго. Те помнят такива приятни преживявания и се връщат при нас, защото с нас се работи лесно, защото даваме различни възможности за плащане, добри опции за доставка и др.

Черният петък наближава, а сега е по-очакван от когато и да било. Зажаднели сме за шопинг, за емоции, за нещо, което да направи деня ни малко по-ведър и дома ни – по-пълен. Нека вземем максимума от настроението на този ден и клиентите ни ще се върнат при нас и в събота, и в понеделник дори, да не говорим за коледното пазаруване 😊

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!