Как да бъдем визуално атрактивни и актуални във Facebook

мар. 25, 2019 | Графичен и Уеб дизайн

Как да изпъкнем в социалните мрежи днес? Както навсякъде другаде, и тук е необходимо да се откроим от конкурентите, от фона на самата платформа, като същевременно останем верни на бранда си. Във Facebook трябва да се справим и с още един вид конкуренция – на приятели, роднини, кученца, котенца, знаменитости, страници с цитати. А да отнемем лайка от снимка на бебе, облечено като минзухар, за да го привлечем към неустоимата ни оферта за уикенд в Банско, е тежка битка. Ето как да се подготвим за нея.

Стойностно предложение

Дизайнът вчера, днес и утре трябва да показва едно нещо със сигурност – стойността, която принасяме на потребителя, резюмирана в няколко думи. Да кажем какво правим и защо да изберат нас по време на возене в асансьора е умение, което вече би трябвало да притежаваме. Разликата със социалните мрежи е, че асансьорът на news feed-а във Facebook е супер скоростен. Времето е ужасно кратко, така че трябва да отправим предложението си светкавично. Показваме в много по-голяма степен, отколкото разказваме – 5-6 думи стигат, оставяме визията да бъде по-обстоятелствена.

Видео

Гледаемостта му е средно по няколко секунди, така че трябва да заявим бранда и стойностното си предложение в първите 5-6 секунди, освен ако не правим teaser кампания. Във Facebook видеото намира приоритетно място, а освен това и печели реакциите на потребителите. То е естествен разказвач на истории, предава повече информация, както и емоция, подсилена от музика, глас и т.н. Тези допълнителни ефекти са много полезни за потребителското преживяване, но правейки видео, трябва да мислим за представянето му и без тях. Много често се гледа без звук – в метрото, по време на лекции, на работа например. Затова се мисли винаги за залагане на текст с важното съдържание или за брилянтното му предаване без думи. Използва се всяко местенце за залагане на информация – заглавието, описанието, но се придържаме към краткостта – както в текста, така и в самото видео. Принципът тук е колкото по-кратко, по-добре – около 30 секунди е добра дължина, а още по-добре – 15 секунди.

Различни формати

Карусели, колекции, реклама в Stories – излизат все нови и нови места, на които да рекламираме. Трябва да подходим към тях креативно и съгласно правилата, които задават. Размери, резолюции, особеност на разположението, специфика на концентрацията на вниманието от страна на потребителя към съответния формат, конкуренция и много други са фактори, които определят дизайна.

Независимо от формата, мислим за мобилното преживяване с бранда. Facebook днес се ползва преимуществено от мобилни устройства. Там потребителят скролва значително по-бързо, отколкото на десктоп. Имаме само няколко секунди, за да блеснем и привлечем. Живеем във времето на лаконичните брандове, така че трябва да свикнем да се изразяваме кратко, ясно и грабващо.

Във връзка с отдалечаването от десктоп и ползването на Facebook през мобилни устройства, вертикалните и квадратните формати са по-приложими. Те изпълват екрана, така че трябва постепенно да „пораснем“ във визуалното си представяне. Представяме си, че работим за потребител с една свободна ръка и с все по-голям смартфон, който може и да се лиши от преживяването с нашето видео съдържание, ако трябва да обръща устройството хоризонтално.

Разказване на истории

Не можем да подминем този актуален похват и тук. Разказът предизвиква емоции, логика, идеи, интерес. Той дава нещо запомнящо се, което да се задържи в съзнанието за по-дълго. Може да се сътвори ангажираща история дори с единично изображение, като създадем сюжета със снимката / рисунката и го поставим в повествователен контекст чрез текста към него. Може да се работи и със серия от единични изображения. Чрез класическите формати за разказване на истории – видео, карусел, Stories – се постига ефектен и ангажиращ резултат.

Правилата в дизайна на историите е да се придържаме към простота и към един определен ефект – или да предизвикаме смях, или да разчувстваме, или да накараме потребителя да се замисли например. Фокусираме се в една посока и работим по нея на ниво визия, текст, избор на формат, разположение. И се надяваме да я видим впоследствие реализирана и в реакциите на аудиторията.

Социална мрежа или не, рекламната платформа, която избираме, става част от това, което искаме да кажем. А Facebook е място за емоция, забавление, вдъхновение и споделяне. Трябва да се впишем в него хармонично, като адресираме с лазерна точност аудиторията си с адекватна визия без да изневеряваме на бранда си. Така че ако в Рим правим като римляните, то нека във Facebook бъдем приятели на потребителите. Опознаем ли ги веднъж, вече знаем какво харесват и какво да им покажем. Да започваме!

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest