8 уеб дизайн тренда за 2019-та

ян. 28, 2019 | Графичен и Уеб дизайн

Изкуствен интелект, гласов интерфейс, все повече видео съдържание са само някои от посоките, в които индустрията се движи. Уеб сайтовете стават все по-smart. За да не се налага да ги догонваме, нека вървим заедно с тях в развитието си през новата година. Ето и някои тенденции, които ще ни помогнат да не избираме между естетиката и технологията.

1. Чат ботове

Стават все по-интелигентни, а имплементирането им на сайта позволява по-добри възможности за индивидуални решения по Ваша мярка. Полезни, остроумни, забавни, а и с все по-ярки и приветливи цветове, те са добри приятели на потребителя. Дават свежи възможности за комуникация – нещо, към което трябва да търсим все по-иновативни пътища не само през тази година, а и занапред.

2. Видео

Не е чисто ново явление, но сега е още по-застъпено в уеб дизайна. Видеото е отличен педагог – бързо показва как се прави, кои сме ние, как не се прави… Предоставя възможност на посетителя на сайта Ви да разбере какво искате да му кажете, без да чете голямо и времеемко количество текст. Освен това е и формат, любим за споделяне. Какво по-хубаво?!

3. Серифни шрифтове

Серифните шрифтове доскоро бяха обсебени от печатните материали. 2019-та обаче казва друго – вече можем да ги сложим на екрана на компютъра и мобилните устройства. Замислени като декоративни, те привличат вниманието и добавят естетически акцент на съдържанието. Написаното в дигиталната среда невинаги остава, но нека поне опитаме да дарим с малко по-дълъг живот впечатлението от него.

4. Минимализъм

Доминираща тенденция, която ще пребъде и през тази година. Има логичното си основание в това, че колкото по-малко разсейващи елементи и орнаментика има на една страница, толкова по-лесно е за потребителя да се ориентира как да намери това, което му е нужно. Бели пространства, контрасти, изчистена типография са само част от елементите на този стил. Резултатът е красив, атрактивен и артистичен.

5. Черно-бели палитри

В предшестващата доминация на ярки, вибриращи цветове черно-белите решения вече стават привлекателните и провокативните. Любим съвременен ефект е съчетанието им с цвят (препоръчително е да е само един), с което се създават акценти, на които вниманието да се спре и задържи.

6. Ергономия

Докато мобилната версия е цар, няма как да не се помисли за комфорта по време на работа със смартфона. Целта е всяко действие да е на един пръст разстояние по най-бързия и удобен начин. Разположението на палеца ни е различило отдавна от еволюционните ни предшественици и продължава да ни води все по-напред в развитието ни. Този път – и технологично. Оттук се повлияват видът, размерът, разположението на обектите за интеракция на екрана.

7. Целесъобразност

Има прогнози, които предвиждат залез на свръхестетизацията на уеб дизайна през 2019-та. Временно явление или не, този процес е взаимосвързан с преместването на вниманието тази година към потребителското преживяване. Следи се ориентацията в сайта, комфорта, прагматиката и практическото му приложение – продава ли добре, информира ли, провокира ли действие? Връщаме се към азбуката на уеб дизайна, за да съчетаем красота и функция в едно хармонично цяло.

8. Разказване на истории

Продължаваме да наблюдаваме поврат към традиционното разказване на истории. Целта е да се хване в кадър и цялата гора, и отделните дървета в нея. Една добре „написана“ история в уеб дизайна трябва да обхваща типичните елементи, но и специфичните особености, да се разказва на доволните, но и на не дотам удовлетворените потребители, да се пренася на различните устройства и да удържа своята последователност и приемственост в тях. Съзнанието за това къде се намира посетителят виртуално на сайта или кое устройство ползва има връзка с мястото му на потребителската пътека. Яснотата за всичко това би позволила да му направите точното предложение в точния момент. Така всички са включени в големия разказ на Вашия бизнес, а Вие създавате своята история с щастлив (без)край за себе си и за своите потенциални клиенти.

Колкото и блестящи тенденции да предстоят, най-вълнуващата от тях си остава Вашата собствена. Комбинирайте, променяйте, захвърлете неработещите и създайте индивидуалния облик на своя бранд. Учете се от опита си като потребител и от грешките (по възможност – чуждите) и сглобете от различните тенденции своя чудовищен уеб дизайн с малко помощ от приятел.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest