7 тактики за повече онлайн продажби

апр. 8, 2019 | Електронна търговия

Стане ли дума за магазин, физически или онлайн, основната ни цел и измерител за успех са продажбите. Има някои доказани тактики, които ни помагат да продаваме повече. Нека видим кои са и как да ги приложим по деликатен и атрактивен начин.

1. Дизайн

Добрият дизайн на онлайн магазина е това, от което трябва да започнем. Необходимо е да формулираме ясно стойностно предложение, да осигурим интуитивна навигация на сайта, добра организация, визуална йерархия, да ползваме четлив шрифт. Основната цел е да направим пазаруването лесно и приятно, като елиминираме колебанията и съмненията и направим пътя до плащането максимално плавен и безпрепятствен.

Добрият дизайн на онлайн магазин предлага балансирано съчетание между текст и визия, които да отговарят на принципите за яснота и коректност. Продуктовите страници са едно от чувствителните места тук – не бива да са прекалено сегментирани, но не бива и да показват твърде много продукти наведнъж. Балансът и хармонията в естетически и информационен смисъл са най-добрите ни приятели, когато се питаме дали да махнем или да добавим нещо.

2. Upsell

Не бихте ли взели и това? А мислили ли сте за този модел? Познати въпроси, които ако се зададат в подходящия момент могат да променят хода на сделката. Понякога посетителят на сайта е стигнал твърде пряко до артикула в кошницата и просто не е видял, че има и по-подходящ вариант. Нека му предложим нещо от по-висок клас, което да притежава характеристиките на избраното от него, но надгражда още нещо откъм функция, дизайн, екстри.

Този тип предлагане има своите правила. За да бъдем наистина убедителни, трябва ясно да покажем конкурентните предимства на продукта за upsell. Искаме да накараме потребителя да се замисли дали да не купи модел очила със стъкла с малко по-висока защита от тези в кошницата му? Трябва да бъдем много конкретни колко точно по-добро е нашето предложение, да се изразим ясно, да не предложим нещо много по-скъпо, а продукт с малка разлика в цената и да бъде сходен с избраното от него. Т.е. не може потребителят да е на път да закупи куфар, а ние да го изкушаваме със спортен сак. Крачките ни трябва да са постепенни и логични – сякаш водим приятелски разговор с клиента от типа на: А защо не опиташ…?

3. Плащане

Има една категория клиенти, с които отношенията са особено травматични за търговеца – напусналите сайта на ниво плащане. Тези бягства в последния момент могат да са причинени от лоша ориентация в процедурата по плащането, внезапен отказ вследствие на неочаквано появили се таксички, незадоволителни методи на плащане и др. Начините за справяне в такива случаи са да минимизираме колебанията на клиента, да бъдем максимално честни и открити с него през цялото време и дори да го подкрепим да завърши процеса с безплатна доставка например.

Трябва да приемем мисълта, че винаги ще имаме потребители, които напускат процеса на пазаруване и зарязват количката си на средата на магазина. Това невинаги е окончателна раздяла – интернет пространството е пълно с разсейващи елементи и напускането може да не е свързано с недостатък в нашата система. Вместо да се примирим с раздялата с потребителя, нека му напомним какво изпуска от нашия онлайн магазин. За да не се превръщаме в досадна любовница, нека намекнем за това по елегантен и чаровен начин в мейл например.

4. Лайв чат

Купувачът обича да пита. Съпортът чрез лайф чат снема напрежението по време на процеса на покупката, като неутрализира неизвестността и засилва доверието на потребителя. Едно от най-важните условия е да имаме постоянно човек, който да отговаря в чата адекватно и компетентно. Много от недоволствата на клиента и евентуалното напускане на процеса на покупка могат да бъдат предотвратени, ако има кого да попита. Ако сме там за него в този момент, вероятността да го доведем успешно до финала на поръчката е значително по-голяма.

5. Локализация

За брандове, които правят международни продажби, възможността да покажат адекватни артикули на клиентите си от различни географски точки на света е изключително печеливша. Да предложим сандали на потребителите си в Португалия по времето, в което на тези от Норвегия предлагаме боти е отличен случай да покажем, че мислим за тях на конкретно локално ниво.

Локализацията важи не само при наблюденията ни къде какво се продава успешно, но и при възможността да предполагаме какво трябва да предоставим в определен район в дадено време от годината. Можем да съобразим например, че в края на март е добре да засилим предлагането на летящи хартиени фенери в района на Велико Търново за празника на града и да не наблягаме толкова на тях през останалото време от годината.

Друг на чин да сегментираме аудиторията е да предложим намалена или безплатна доставка на потребителите, които се намират териториално близо до някой от нашите складове. Така чрез незначителни разходи успяваме да направим атрактивно предложение на част от потенциалните ни клиенти.

6. Персонализация

За потребителя това е един малък жест на внимание, за бранда – голям шанс за генериране на продажби. Персонализацията не е просто удобство и отправяне на предложения, релевантни за съответния потребител. Тя е сближаване с него, като му създава усещането, че продавачът в магазина го познава. Това е ценен момент, който провокира и емоционална реакция у клиента. Влезе ли логнат в онлайн магазина, непременно трябва да усети разликата. Знаем какво вече си е купил, предлагаме му по-новия модел на продукта или аксесоар към него, ваучер за подарък на близък и т.н. Имаме толкова много източници на информация за потребителското му поведение и за него самия, че в момента ние най-добре знаем какво може да го привлече. И трябва да му го покажем.

7. Програми за лоялност

Искаме последователност и привързаност от страна на потребителите? Тогава трябва да я възпитаме у тях и да я поощряваме винаги, когато имаме възможност. Търговията е вид общуване и като такова сближаването не му е чуждо. Програмите за лоялност например са добър начин да им напомним за себе си и да останем първото, за което се сещат в нашата категория. Реализираме това, като припомняме автоматично за новите ни продукти, за промоционалните оферти. Как да поощряваме потребителите си решаваме ние – с каква честота и при какви техни действия. Може да го направим чрез точкова система, с която да получават в даден момент безплатна доставка или намаление, ексклузивен достъп до специални намаления, ваучери за отстъпка. Трябва да помислим какво би работило добре за нас и да го предложим на верните си последователи.

Онлайн търговията е процес, в който сме невероятно близо до отговора на един от най-вълнуващите за потребителя въпроси: „Какво искам?“ Посетителят ни „казва“ много повече, отколкото си мисли. Стига да внимаваме, можем да предусетим отговора на този въпрос и да спечелим едновременно още един клиент и още един приятел.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest