6 вида лога и как да ги ползваме

авг. 9, 2019 | Графичен и Уеб дизайн

Логото е най-отличителният елемент на бранда ни и първото нещо, с което потребителите ни асоциират, затова трябва да е грабващо и атрактивно, запомнящо се и да ни отличава ярко от конкуренцията. То предава на символичен език най-важното за бизнеса ни. Дали искаме да се представим с образ, да предадем емоция или директно текстово послание, трябва да го направим чрез атрактивно съчетание между типография и образ. Да разгледаме различните видове лого дизайн и кога са подходящи за нас.

1. Лого със символ

Ако се спрем на символ за представянето на бизнеса си, трябва да имаме много силна идея и хитра асоциация, за да можем да го превърнем в наше лого. Обикновено се преминава към него, когато брандът вече се е утвърдил и има високо ниво на разпознаване от страна на аудиторията. При избора можем да се заиграем с името си, да вложим някакво по-дълбоко метафорично значение или пък да провокираме емоция – симпатия, ентусиазъм и др. Има и практика да се избира символ, който не е особено обвързан с предмета ни на дейност, но пък значи нещо по-специално за собствениците на компанията и оттук-нататък се превръща в запазена марка на бизнеса.

2. Лого с талисман

Най-често талисманите са илюстрирани герои. Обикновено са цветни, забавни и имат преимуществото да създават изцяло нов говорител на бранда. Талисманът представя компанията ни с нещо характерно от естеството на работата ни или от историята ни. Когато сме насочени към децата и семейството употребата на такъв герой е добре работещо решение. Трябва да се има предвид, че колкото и симпатичен талисман да имаме, може да не изглежда така добре на печатни материали, така че дизайнът му трябва да се съобрази с всички медии, които ще го разпространяват.

3. Лого с инициали

Това са логата, които се състоят от съчетания от букви – инициалите, с които е известен бранда ни. Тук най-важна е простотата. Приложими са при фирми, които са по-известни с абревиатурата си, тъй като пълното им название е много дълго и описателно. Фокусът тук е върху буквите, така че шрифтът е много важен и се избира така, че да се чете добре на визитки, а и на други печатни материали. Ако компанията ни още не е добре позната, то можем да добавим и пълното си наименование, за да се представим на тези, които още не знаят за нас.

4. Логотип

Това са логата, които са съставени отново от текст, но са фокусирани върху цялото име на фирмата. Добре е да се ползват, когато компанията има по-кратко название. Съчетава се с ясна и разпознаваема типография, за да изпъква и да предизвиква ясни асоциации с бранда. Шрифтът тук играе съществена роля, защото предава посланието на бранда. Дали става въпрос за крафт бира, кулинарен блог за сладкиши или образователна институция, трябва да става ясно на ниво шрифт.

5. Лого с абстракция

Може да бъде геометрична форма, неопределено изображение, което търси пряко / непряко наподобяване на нещо друго. Допустимо е да е малко по-загадъчно. Ако се намери верният тон, такова лого предава асоциацията за бранда перфектно в един-единствен образ. Голямото предимство е, че можем да създадем нещо напълно уникално и на практика нямаме никакви ограничения. Не е нужно дори да предаваме нещо от същността на бизнеса си, а можем да създадем един изцяло нов знак специално за него и да се превърнем в креативни изобретатели на нещо иновативно. Комбинацията от форма и цвят, макар и по-абстрактна, може да внуши емоция и смисъл, които да стигнат до потребителя.

6. Комбинация

Използва се и съчетание между текст и символ или абстракция, талисман и инициали и т.н. Тези съчетания са успешни, защото предават текстово и образно послание наведнъж. С времето символът или абстрактното изображение може да станат популярни сами по себе си и да си позволим да махнем текста от логото, поне в някои ситуации – на определен продукт например, на визитките си и т.н. Комбинацията позволява да предадем по-пълно посланието на бранда си, като във времето да решим кое работи добре за нас и от какво можем да се лишим, за да постигнем разпознаваемост, и то точно с асоциациите, които искаме да пробудим.

Лого дизайнът предлага безброй възможности да реализираме идеите си, трябва само да си изберем посока и да поемем смело по нея. Важното е да не изневеряваме на бизнес целите, мисията си и аудиторията. Логото е още една възможност да предадем послание и смисъл, така че не бива да я пропускаме, а напротив – да направим ефектно и смислено обръщение към потребителите си, което те да запомнят и разпространят.

Напред

Научи повече за Успешното фирмено лого

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!