6 SEO мита

сеп. 30, 2019 | AdWords и SEO оптимизация

Много от SEO митовете взимат огромна мощ и заживяват свой собствен живот, като се преповтарят в непрофесионалната среда, а понякога и сред специалисти, които не осъвременяват често познанията си. Те оставят собствениците на уеб сайтове в пълно недоумение какво да правят, за да постигнат по-добри резултати. Тенденции, които днес са актуални, утре се развенчават, разпространяват се недоказани тези и рискуваме усилията ни за добри резултати да отидат на вятъра.

1. Сайтът трябва да се въвежда в търсачките

Въвеждането на сайта в търсачките е остарял метод, който днес е напълно излишен. Google е достатъчно напреднала в откривателските си възможности и знае за съществуването на сайта ни от мига, в който регистрираме домейна си. Ръчното въвеждане има смисъл, единствено когато искаме да обърнем внимание на търсачката, че сме нанесли промени по сайта си, че имаме нови или променени страници. При наличието на нов сайт обаче няма никаква необходимост от това и спокойно можем да си спестим усилието.

2. Единствено съдържанието е важно

Текстовото съдържание безспорно е изключително важно, но разгръща потенциала си единствено, ако е създадено като равностоен партньор на дизайна, потребителското преживяване и линковете и всички те функционират едновременно. Така че да мислим за съдържането като за единственото важно за SEO не е справедливо, тъй като то придобива стойност, едва когато стане част от по-голямата картина. Може да имаме страхотно експертно и информативно съдържание, което обаче да не върши работа за оптимизацията на сайта, тъй като не е свързано с правилните линкове или не е формирано по правилата на структурната йерархия на страницата.

3. Високата честота на ключовите думи е полезна

Това е доста отдавна опроверган метод за постигане на добри Google резултати, но все още е необходимо да се повтаря неговата несъстоятелност. В миналото тази тактика наистина е водила до успех, но с времето търсачката цени все повече съдържание, предвидено за реални читатели – полезно, изчерпателно, задълбочено, с балансирано съчетание на думите. Всеки опит да излъжем Google би ни донесъл санкции от страна на алгоритмите ѝ, но и от страна на потребителя – текст, пренаситен с ключовата дума е толкова отблъскващ, че страницата ни бързо ще бъде напусната, при това с лош спомен от съприкосновението с бранда ни.

4. Скоростта не е толкова важна

Има разпространено вярване, че скоростта е важна, само когато всички други фактори са изправни. Това становище явно не е претърпяло изпитанията на практиката, тъй като емпирично доказано е, че драстичното подобрение на скоростта, особено ако страницата е зареждала например за 20 с., а след оптимизацията го прави за 2-3 с., може да промени представянето ни в Google резултатите чувствително. Обяснението е, че добрата скорост помага сайтът да бъде обходен от ботовете на Google по-бързо и по-успешно. Респективно, имаме шанса да покажем съдържанието и качествата на сайта си оптимално.

5. Трябва да се подражава на големите брандове

Цели порочни кръгове за завъртат до безкрайност, само защото един по-голям сайт възприема дадена SEO практика и конкурентите му я взимат наготово и я прилагат за своя бизнес. Когато видим нов прийом, прилаган от наш конкурент, винаги трябва да подхождаме критично. От една страна може да е нещо, което работи добре в неговата специфична ситуация, а от друга – може да е нещо, което и той, подобно на нас, е видял от другаде и маймунски е въвел в практиката си и тепърва ще пострада от негативите му. Всяка стъпка за оптимизация трябва да се съобразява индивидуално спрямо бизнеса ни, неговия обхват и нашите възможности.

6. SEO механизмите са необясними

Често в практиката попадаме на отзиви за SEO оптимизацията като за някакъв магически процес. Реално обаче корените на подобни впечатления се свързват с това, че процесът е труден за фиксиране, тъй като промените в алгоритъма на Google са твърде чести. За да не се подвеждаме по този мит, трябва да имаме предвид , че търсачката в общия случай не публикува официална информация, когато тества нещо, а когато се стигне до изявление, то обикновено е за промени, които вече са приложени и действащи за позиционирането в страницата с резултати.

Истината е, че алгоритмите не са непроницаеми системи. Добрият SEO специалист познава механизмите им, тъй като в основата им са логиката и глобалните цели на Google. Така че за да не разгадаваме митовете и легендите за SEO, нека оставим работата по сайта си на специалисти, който познават професионално областта на оптимизацията.

 

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest