6 ключови елемента на UI дизайна

мар. 26, 2018 | Графичен и Уеб дизайн

Дигиталното преживяване заема все по-обширни територии в ежедневието. С това дизайнът на потребителския интерфейс (User Interface) става още по-ценен. Опитът на потребителя с технологиите се задълбочава и той очаква все повече от тях. И от Вас.

Какво трябва да знаете за качествения UI дизайн? Като начало „само“ 6 ключови елемента.

1. ОПРОСТЕНОСТ

Добрият потребителски интерфейс е почти незабележим – без излишна орнаментика и разкрасяване. Съдържа единствено най-необходимото, представено логично свързано и сбито. Най-лесният начин да разберете дали да добавите още функции или съдържание е като си отговорите на въпроса „Това необходимо ли е на потребителя, за да изпълни намерението си?“

2. ЯСНОТА

Един от най-важните атрибути. Интерфейсът съществува, за да улеснява потребителя да взаимодейства с Вашия уеб сайт. Ако не се ориентира добре, той ще го напусне фрустриран.

Нужни са ясни бутони за конкретни действия. Без дълги обяснения. Ако можете да обясните нещо с една дума, вместо с две, направете го.

3. РАЗПОЗНАВАЕМОСТ

Една от основите цели на UI дизайна е да направи интерфейса интуитивен за потребителя. В този контекст това означава да бъде естествено разбираем – потребителят да не мисли как да го използва, защото вече го разбира, и действа без усложнени навигации.

Отличен пример е актуалната напоследък иконка за хамбургер меню при мобилния дизайн на съвременните сайтове – видите ли я, знаете къде е менюто и не губите време да го търсите. Т.е. въпреки, че Вашият уеб сайт трябва да се откроява, то той не функционира във вакуум и не трябва коренно да се различава от всичко познато.

4. ВИЗУАЛНА ЙЕРАРХИЯ

Позволява на потребителя да се фокусира върху важната информация. Всичко Ви изглежда важно? Припомнете си, че то е такова само за Вас. Ако го сервирате по този начин, сигурен резултат е информационното претоварване и рязкото влошаване на потребителското изживяване.

Как се прави степенуването на информация? С цветове, размери, разположение.

5. ЕФЕКТИВНОСТ

Ваша основна цел е потребителят да стигне до търсеното от него място и да направи желаното от него действие. Накратко – да си свърши работата и това да стане бързо и с лекота, даже с кеф.

Анализирайте работата на потребителя със сайта Ви – премислете действията и задачите, които е най-вероятно да върши на сайта Ви и направете изпълнението им експедитивно.

6. ОТЗИВЧИВОСТ

Когато говорим колко е отзивчив един дизайн, имаме предвид скоростта на зареждане. Имате 3 секунди, за да не загубите посетителя си още на първата среща със сайта Ви.

Ако сте го задържали, бъдете любезни – помислете за обратната връзка. Осведомете го, че успешно е извършил действие на сайта; ползвайте индикатор за това, че страницата зарежда, за да не сметне, че е забила. Поощрявайте го – единственото, което потребителят обича повече от това да това да е наясно, е да чувства, че се справя добре.

Ако вече сте експерти в UI дизайна, вероятно сте се досетили интуитивно, че трябва да е прост, ясен и разпознаваем. Ако обаче професията Ви не е „Уеб дизайнер“ и за Вас е важно да развиете бизнеса си онлайн, вече сте с 6 крачки напред в концепцията за Вашия уеб сайт.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!