6 AdWords грешки, от които губите пари

мар. 19, 2018 | AdWords и SEO оптимизация

Човешко е да се греши. Божествено е да си поправиш грешките в Google рекламата и да печелиш повече от нея.

Да не губим време, нека видим какво да НЕ правим в AdWords и най-вече – какво можем да правим по-добре.

1. Неподходящ избор на типа съвпадение

Да намерите точните ключови думи е чудесно, но искаме да стигнем по-далеч – да разберем кой е най-добрият начин да се използват.

Ако бизнесът Ви е от нишов отрасъл, вероятно думите Ви са специфични. Поставянето на тесни ограничения би довело до по-малко съвпадения с думите за търсене, но пък тези потребители, които достигнат до Вас, ще търсят точно предлагания от Вас продукт/ услуга.

Ако пък целите кампания за налагане на бранда, перфектно би Ви устройвало рекламата Ви да се показва повече, дори и не по най-релевантните думи.

Изпробвайте как работят съвпаденията за Вашия бизнес в частност, като можете да започнете от залагането на ключовите по-конкретно и след това разширите обхвата.

2. Липса на допълнителни опции и неподходящи реклами

Допълнителните опции са отлична възможност да покажете на посетителя полезни страници от сайта си, като го навигирате още от рекламата къде ще се озове, кликвайки на някое от тях.

Опциите за обаждане и разположение са допълнителни уточнения, като това за обаждане е направо обезателно, тъй като не всеки ще има търпение да стигне до контактната форма в сайта Ви, а ще предпочете направо да Ви звънне и окаже ли се, че – О! Вие имате това, което търси! – гейм, сет и мач. Продадено, следващия.

Рекламните текстове в AdWords са една от най-трудните стъпки. Но колкото и ограничени copy-възможности да дават, трябва да бъдат привлекателни, да приканват към действие, да изграждат у потребителя доверие, да провокират любопитство.

3. Липса на негативни ключови думи

Негативните ключови правят рекламата Ви много по-релевантна и Ви лишават от излишни разходи за думи, които не кореспондират с дейността Ви. Ако не предлагате нещо безплатно или евтино, веднага сложете думите като негативни. Постепенно оптимизирайте списъка си с негативни ключови думи, без да прекалявате, разбира се, за да можете все пак да следите ефективността на работата им.

4. Не залагате името на бранда си като ключова дума

Има отношение към положителното потребителско изживяване, което е най-важното в комуникацията с Вашите клиенти.

Брандът Ви – това сте Вие. Доминирайте търсачките. Когато се стигне до етапа на покупка, клиентът вече е обмислил решението си и е готов да действа. Изписва името Ви в Google и всички искаме да излезете да първите места – платени и органични. Това прави пътя на клиента до Вас лесен и надежден.

5. Не знаете стойността на Вашите клиенти

Представлява точно това, което си мислите – печалбата, която клиентът би могъл да Ви донесе от взаимодействието с бизнеса Ви за целия цикъл на ангажираността си с Вашия бранд.

Трябва да сте наясно дали плащате, за да доведете посетител на сайта, или за да го превърнете от посетител в последовател и съответно – от последовател в клиент. Когато сте наясно колко Ви костват разходите на всяко едно от тази нива, ще можете да прецените съответно как да ги оптимизирате.

6. Не тествате оптималната рекламна позиция

Първата позиция носи най-много кликове, но не непременно най-много конверсии.

Трябва да се насочите към позиция, която съответства на рекламните Ви цели – ако целта Ви е хората да научат за бранда Ви, то първата позиция е супер. Ако ли обаче имате за цел да получите качествени и целенасочени кликове, да увеличите трафика към сайта си и най-сетне – да конвертирате, то може би трябва да се стремите към някоя друга позиция.

Все пак имайте предвид, че всеки бизнес има своите специфики и при някои е далеч по-належащо да са винаги най-отгоре.

За мястото на рекламата си в Google мислете глобално, но действайте локално, като изпробвате какво работи ефективно за Вас. Най-добрият ориентир в морето от правила е дългосрочната цел, към която бизнесът Ви се стреми.

Ако искате да я осъществите по-бързо и качествено, ключовата дума е реклама в Google Adwords.

Напред

Научи повече за Ефективната Google реклама

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!