5 успешни тактики за повече онлайн продажби

сеп. 7, 2020 | Електронна търговия

Онлайн търговията днес е в постоянен възход. За да бъдем в крачка с него и да може онлайн магазинът ни да отговори на нуждите на потребителя и на пазара, добре е да помислим как да използваме ресурсите си, за да постигнем ръст в продажбите.

1. Анализ на търсачката на сайта

Тя е златна мина за полезна и актуална информация за динамиката в интересите и търсенията на посетителите. Дава ни възможността да разберем какво търси потребителят, когато вече е на сайта ни. В търсенето на продукти има моди, тенденции, а и нуждите на деня също се трансформират. Последните месеци ни научиха, че потреблението може да вземе рязък обрат само за денонощие. Затварянето на физически магазини и други обекти насочва клиентската вълна онлайн, като кара хората да търсят в електронните магазини стоки, които преди са пазарували във физически обекти. Затова търсенето постоянно трябва да се следи и глобално, и на нивото на онлайн магазина ни. Така можем да разберем какво липсва сред артикулите ни и да го набавим или да предложим негова атрактивна алтернатива – успешен начин да задържим клиентите си трайно.

2. Филтър само за продуктите в наличност

Да преглежда продукти и да се сблъсква постоянно с изчерпана наличност е изключително фрустриращо за посетителя на онлайн магазина ни. Освен че няма да взаимодейства с нас, като не открива това, което търси, потребителят може и да се откаже изобщо да бъде наш клиент. Филтърът само за продукти в наличност е едно предвидливо решение на този казус. Избирайки го, потребителят вече разглежда само артикули, които реално веднага може да купи. Така се настройва за по-спокойно пазаруване и при това имаме възможността да му покажем стоки, които би подминал, ако са в конкуренция с по-популярните ни продукти.

3. Алтернативи на изчерпаните продукти

Неминуемо е да имаме от време на време изчерпани продукти. Ако правилно третираме недостига им, можем да излезем от ситуацията в печеливша позиция. Добре е тук да предложим алтернатива – сходен продукт, който да представлява за клиента минимален компромис в избора. Така ще му дадем нови идеи за пазаруване и потребление, няма да го обезсърчим, а напротив – ще му дадем причина да остане с нас и да пазарува. Този ход засилва доверието на потребителя и го кара да остане наш клиент и за в бъдеще.

4. Уведомление по мейл при нови наличности

Ако клиентът ни държи на точно определен продукт, можем да заложим опцията да получи мейл, когато той отново е в наличност. Това е любима възможност за пазаруващите онлайн. Всеки, който е изпитал разочарованието от тъжното съобщение „Продуктът не е в наличност“, може да разбере какво точно значи опцията за пращане на мейл, когато отново е налице. Означава надежда и уверението, че ще научим първи, когато има нови бройки. Можем да използваме в мейла и лично обръщение – така клиентът ни ще получи персонално внимание и това ще засили лоялността му към нашия бранд.

5. Адекватна ценова политика

За да задържим клиентите си, невинаги трябва да бъдем най-евтиният избор. Реалистичният поглед към стойността на работата ни понякога може да бъде по-ценен от вечната промоция. Да погледнем отново последните месеци – условията на работа и консумативите за нейното извършване се промениха значително. Работим с маски, шлемове, използваме постоянно дезинфектанти, пътуваме до работа преимуществено с автомобили за по-голяма сигурност, опаковаме пратките по-прецизно. Днес на бизнеса му коства повече да съществува и това обуславя по-високи цени на крайния продукт в някои сфери. Стига да не прекрачваме разумната граница и да не спекулираме със ситуацията, малко повишение на цените не би било равнозначно на загуба на клиенти. Ако предприемем такава крачка, е добре да се аргументираме пред клиентите защо го правим. Извършим ли това професионално и с нужното уважение и сериозност, затвърждаваме отговорното си отношение към собствения бизнес, към пазара, а и към клиента.

Живеем в интересни времена и за да оцелеем на пазара, трябва да мислим за контекста на потребителя в момента. Това е начин да го задържим, а и да спечелим и нови клиенти. Затова нека влезем за малко в обувките на клиента и да разгледаме онлайн магазина си и всички слаби места в него, които пораждат разочарование и колебание и да работим за отстраняването им. Защото и най-сложните бизнес стратегии и тактики за повече продажби се свеждат до една простичка истина – щастливият клиент се връща отново.

 

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!