5 актуални маркетинг тенденции в социалните мрежи за 2023-та

ян. 16, 2023 | Социални мрежи

И през новата година социалните мрежи ще продължат да бъдат любимо място на интернет потребителите. Актуалните потребности на посетителите на Facebook и Instagram са свързани с търсене на автентичност и откритост у брандовете, на повече възможности за взаимодействие с бизнесите и изграждане на връзка на аудиторията с техните ценности. Нека видим как да достигнем успешно до потенциалните си клиенти, като се придържаме към актуалните тенденции в маркетинга в социалните мрежи през 2023.

1. Активно рекламиране

Рекламата в социалните мрежи става все по-популярна и успешна – прогнозите са, че тази година в това направление ще бъдат вложени още повече средства от бюджетите за реклама на водещите брандове в световен мащаб. В социалните мрежи имаме възможност да достигнем до аудиторията, като я филтрираме по демографски признаци, по интереси, по степен на взаимодействие с нашето съдържание в социалните мрежи и др. Всички тези предимства правят рекламата тук изключително релевантна, което е водеща причина да се насочваме към този канал, за да открием своите потенциални клиенти в момент, когато са готови да предприемат действие.

2. Customer service

Потребителите стават все по-нетърпеливи. Днес голяма част от тях очакват проблемите им да бъдат разрешени едва ли не мигновено и за целта често прибягват до връзка с бизнесите в социалните мрежи. Пишейки коментари или съобщения в страницата на бранда във Facebook например, те искат да получат отговор на въпросите си своевременно. Допустимият период за отговор е в диапазона от 1-2 до най-много 12 часа. За да отговорим на тенденциите на 2023 г., е добре да подсигурим компетентна поддръжка през бизнес страницата си във Facebook или бизнес профила си в Instagram например, за да бъдем на линия за своите клиенти точно тогава, когато сме им най-необходими.

3. Управление на кризисни ситуации

Социалните мрежи са място с доказани предимства в областта на кризисния мениджмънт. Те са предпочитан канал при ситуация, по която искаме да вземем отношение, независимо дали е свързана с допусната от нас грешка, с недоразумение или пък с тема, обект на публичен интерес, по която искаме да изразим позиция. Социалните мрежи дават трибуна, от която можем да направим изявление, което да достигне до изключително широка аудитория, да бъде споделяно, да ангажира публиката и да провокира реакции от тяхна страна. Тази среда създава оптимални условия за диалог, а изявленията там дават усещане за прозрачност и повишават доверието на потребителите в бранда.

4. Кратко видео съдържание

Видео съдържанието често се представя по-успешно от публикациите със статични изображения. То дава повече наративни възможности и социалните мрежи днес му отделят все по-привилегировано място във фийда на потребителя. На особена почит са кратките видео формати – TikTok например е социална мрежа, изградена именно на базата на такова съдържание. Instagram Reels, YouTube Shorts и други актуални формати също вървят в посоката на все по-кратки видеа, в които да разкажем една история за не повече от 15-тина секунди. Вниманието на потребителите е все по-трудно да бъде привлечено и задържано задълго, затова и през 2023 е важно да работим в посоката на това да се изразяваме по-лаконично и грабващо, при това само в няколко секунди.

5. Доверие и автентичност

Потребителите все по-настойчиво търсят у брандовете нещо повече от продукти и услуги. Бизнеси, които говорят само за себе си, вече не привличат толкова успешно вниманието. Потребителите очакват нещо повече – полезна информация, емоционална връзка с бранда, човешко лице на бизнеса, споделяне на ценности и т.н. Затова изграждането на автентичност на бранда в социалните мрежи е процес, който трябва да насърчим през 2023 г. чрез всяка наша публикация, коментар, отговор към клиент и т.н. Потребители, които виждат в бизнеса ни надеждност и прозрачност, са много по-склонни да станат наши клиенти, при това лоялни и дългосрочни, като е възможно да се превърнат и в посланици на бранда ни.

Социалните мрежи ще продължат успешното си развитие и в следващите години. Гигантите като Facebook и Instagram засега ще се задържат като предпочитано място за реклама, независимо от растящата конкуренция. Затова и усилията ни да създадем актуално и атрактивно съдържание там трябва да бъдат още по-последователни, като се съобразяваме с актуалните тенденции, но ги пречупваме, разбира се, през индивидуалните потребности на нашия бизнес и аудитория.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!