5 SEO тактики за възстановяване на онлайн бизнеса след пандемията

май 25, 2020 | AdWords и SEO оптимизация

Пандемията е причина за масови изменения в потребителското поведение. Търсенето на едни продукти за сметка на други, съчетано с останалите актуални фактори, е причина за динамични промени в позициите в страницата с резултати от търсенето. Определени продуктови групи като дезинфектанти, маски, ръкавици за еднократна употреба, санитарни продукти, хранителни продукти, продукти за домашен фитнес регистрираха сериозен ръст в търсенето от началото на епидемията. Други пък като куфари, фотоапарати и видеокамери, булчински рокли отбелязаха осезаем спад. Независимо как предлаганите от нас продукти и услуги са се представили по време на този период, трябва да се подготвим за нормализация на бизнеса. Нека видим откъде да започнем.

1. Редизайн

Ако ни е време за трансформация, можем да помислим за една „постепидемична“ визия на сайта ни. Основната ни цел е подобряването на потребителското преживяване. Изминалите месеци бяха време на засилено и малко по-напрегнато пазаруване – твърде вероятно е сега да имаме повече информация за това какво не работи изрядно по онлайн магазина ни – неясна навигация, липсваща информация, недобре функционираща търсачка или пък проблем с плащане и др. Ако сме насъбрали достатъчно коментари от потребителите в тази посока, вече можем да планираме как да елиминираме тези недостатъци и да постигнем една по-ясна и лесна комуникация с потребителите. Степента на отпадане от сайта ни и страниците, от които това се случва, също са важен индикатор за евентуални места, на които трябва да обърнем внимание.

2. Техническа SEO оптимизация

За да предизвикаме успеха и да дочакаме по-добри времена за бизнеса си, трябва да се постараем уеб сайтът ни да бъде технически изряден. Това включва целенасочена работа по подобрение на структурата на сайта на мобилна и десктоп версия, актуализация на съдържанието, конфигуриране на технически компоненти. Трябва да се спрем внимателно на отстраняването на страниците с грешки. Можем да ги премахнем, ако вече не са релевантни за нас, да ги пренасочим или редактираме. Ако имаме прекалено много страници на сайта си – голямо количество продукти или пък блог с богато съдържание, можем да помислим за по-добрата им организация. Препоръчително е важните страници да са на не повече от 3 клика разстояние, така че ако не отговарят на това условие, сега е подходящ момент да поправим това.

3. Оптимизация за мобилни устройства

Тъй като все по-голям брой потребители сърфират от мобилни устройства, вниманието към оптимизацията за тях трябва да е изключително сериозно. Трябва да се убедим, че имаме идентично съдържание за десктоп и за мобилни устройства. Изключително важно е да сме сигурни в доброто потребителското преживяване през смартфон, както и в лесната и ергономична навигация. Лекотата в оперирането с уеб сайта ни във всички негови версии е важна за бъдещето на позициите ни в Google. Потреблението през мобилни устройства ще продължава да расте, а алгоритмите на търсачката ще продължат да следят постиженията ни в развитието на представянето ни в мобилната версия на сайта.

4. Качествено съдържание

Да освежаваме често съдържанието си може да бъде много полезно, тъй като индикира на търсачката, че сме актуален източник на информация, като релевантността на публикуваното от нас е особено важна сега. Този процес работи също така и в правилната посока за изграждане на доверие в бранда. За да затвърдим това доверие, трябва да изразяваме експертно мнение и да бъдем полезни. Ако например поддържаме съвестно блога си по време на пандемията, дори да продаваме къмпинг оборудване, може клиентите да не купуват от нас в момента, но да се върнат към предложенията ни на по-късен етап, когато наистина могат да ги използват.

5. Локални резултати

Трябва да знаем, че те имат сравнително голяма видимост. Независимо дали сме местен бизнес или голяма корпорация, винаги трябва да актуализираме Google My Business профила си. Много от потребителите получават нужната им информация оттам, като обръщат внимание и на потребителски мнения, които са особено полезна препоръка за бъдещите ни клиенти. Извънредното положение ни научи колко е полезно всъщност да можем да променяме работното си време според ситуацията и това да е видимо още преди потребителят да е посетил сайта ни. Затова нека поддържаме позициите си в локалните резултати оптимални – така печелим едно много видимо и лесно за комуникация място.

Пандемията постави много бизнеси в трудна ситуация. Вместо да седнем и да се вайкаме за случилото се, по-добре да запретнем ръкави и да поработим здраво, защото в голямото състезание късметът ще е на страната на тези, които работят постоянно и целенасочено.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!