5 SEO грешки, които да избягваме през 2021

февр. 8, 2021 | AdWords и SEO оптимизация

Често старателните ни усилия за качествена SEO оптимизация се провалят, поради допускането на едни от най-честите грешки, за които не сме се информирали навреме. За да ги избегнем в бъдеще и да постигаме успешни резултати, трябва да следим внимателно актуалните тенденции в областта и да адаптираме стратегията си, съобразно новостите в алгоритмите на Google. Нека видим кои са подводните камъни, за които да внимаваме през 2021.

1. Неясни SEO цели

Често си представяме успешната SEO оптимизация като увеличаване на трафика, което неминуемо ще доведе и до увеличаване на продажбите. За да ни се отплатят усилията с добри продажби обаче, трябва да имаме много по-конкретни цели. Може и основната ни цел да са продажбите, но трябва да си поставяме по-плавни, последователни и изпълними в обозрим период цели – трафик с по-високо качество, повече органични лийдове и т.н. Ако ги постигаме в предвиденото време, постепенно ще поставяме летвата все по-високо, докато се доближаваме до основната цел на бизнеса си. Тя може да е дори отвъд продажбите и по-близо до идеалите ни и мисията на нашата дейност в по-глобален план.

2. Старо съдържание

След като веднъж сме разработили качествено, пълноценно SEO съдържание за уеб сайта си, трябва да го обогатяваме регулярно с актуална информация, а не да разчитаме на неговата вечност. Добър вариант да разработваме ново съдържание е да поддържаме блог секция в сайта си или да развиваме информацията си с отговори на потребителски въпроси. Това би ни осигурило редовно публикуване на свежо съдържание в уеб сайта ни. Така Google може да оцени усилията ни и да ни признае като надежден и актуален източник на информация. Този процес съществено допринася за доброто ни позициониране в страницата с резултати от търсенето.

3. Да пренебрегнем потребителското намерение

Намерението, което се крие зад едно търсене, може да бъде свързано с намиране на повече информация, с желание потребителят да се възползва от нашите продукти / услуги, което са съвсем различни цели и готовност за взаимодействие от негова страна. Целта на търсенето вече е много важен фактор и в бъдеще търсачката ще прилага все по-фини механизми, за да прецени съответната цел и респективно – най-подходящите резултати спрямо нея.

Ако страницата ни не попадне в правилните резултати, можем да се окажем дори с водещи позиции, но без желаната полза от посещението на сайта ни. Посетителите ще кликат линка ни, но бързо ще напускат, без да са открили търсеното от тях. А такова поведение на страницата ни неминуемо ще доведе до отпадане от първите позиции.

4. Създаване на съдържание за алгоритмите

Ако създаваме съдържание само за търсачките, рискуваме да претоварим текста си с ключови думи, както и да изпуснем от поглед голямата картина. А основно място в нея трябва да има потребителят. Страницата ни има нужда от ясен фокус, лесна навигация, атрактивно съдържание, ясни call-to-action бутони, четивен и лесен за сканиране текст, предназначен за посетителя на сайта ни, а не само за търсачките. Затова трябва да мислим от гледна точка на това колко лесно е да се намери същественото за страницата ни съдържание и да се насочи потребителят към необходимото взаимодействие.

5. Оптимизация само на текстовото съдържание

Конкуренцията за текстовото съдържание е изключително висока. Всички искаме да се класираме на първите места по изключително търсени словосъчетания, за които се състезаваме с хиляди изписани думи текстово съдържание от конкурентни сайтове. Време е, наред с текста, да помислим и за формати като снимки, видео, инфографики, към които също да насочим усилията си за оптимизация.

Вместо да четат изчерпателните ни описания за начина на работа и предимствата на новата ни парочистачка например, редица потребители директно ще предпочетат да си пуснат видеото в резултатите, за да разберат как наистина работи. За да дадем основание и на тези хора да достигнат до сайта ни, е добре да оптимизираме и такъв тип съдържание за търсачките.

В заключение, бихме добавили една грешка, която е евъргрийн във всяко едно време – да икономисваме при изработката на уеб сайта си. Почти всеки има братовчед, приятел, съсед, който „разбира от сайтове“. За да можем да направим наистина качествена SEO оптимизация, трябва да разчитаме на професионална работа, извършена от специалисти с опит, които познават особеностите и новостите в областта. Така можем да бъдем спокойни, че имаме уеб сайт, който не само е оптимизиран по актуалните стандарти, но е и ефектен и функционален – качества, които непременно ще ни отведат до челните позиции.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!