5 причини уеб сайтът ни да не работи успешно

юни 17, 2019 | Графичен и Уеб дизайн

Имаме чудесен нов уеб сайт, но никой не го посещава? Или пък генерира трафик, но никой не взаимодейства със съдържанието ни? Вместо да се чудим защо хората не се интересуват от продуктите и услугите ни, нека се убедим, че имат всички предпоставки да се запознаят с тях. С други думи – да се убедим, че уеб дизайнът ни работи.

1. Потребителско преживяване

За да върши работата си, дизайнът би трябвало да комуникира с целевата аудиторията чрез текст и образ, иначе казано – чрез потребителски интерфейс. Или ще прикани посетителите да останат и да разгледат, или ще ги изгони. Добре е често да си припомняме, че колкото и да е красив един дизайн, най-цененото от потребителите качество е неговата лесна употреба и доброто потребителско преживяване. Красотата отстъпва пред функцията, за да постигнем лесен достъп до търсеното от потребителя.

2. Начална страница 

Един от честите проблеми е претрупването ѝ с прекалено много елементи. Да имаме твърде много обекти за кликане или разглеждане е доста объркващо. Понякога дори не става ясно за какво точно е сайтът от изобилната информация на начална страница. Прекалено многото call-to-action бутони също създават напрежение. Музика и видео, които сами се зареждат, са другият изнервящ ефект на един уеб сайт. Освен дразнението на потребителя, видеото може да донесе и нежелано забавяне на скоростта на сайта. Препоръчително е да оставим посетителите сами да си пуснат видеото, вместо да ги караме да го спират, тръгнало автоматично. Нека имат възможност да пропуснат всички незадължителни елементи и да открият това, което търсят, по пряк път.

3. Съдържание

Имаме да кажем толкова много неща, а искаме да ги съберем на една страница? Да изсипем огромно количество текстово съдържание на едно място в големи параграфи без графично обособяване или друг вид разнообразие, е най-лошият начин да кажем на посетителя каквото и да било. Така поднесена, информацията не може да се сканира бързо и отегчава посетителите бързо и безвъзвратно.

За да избегнем текстовото претоварване, се използват изображения, цитати, call-to-action бутони, по-интересно разпределение на текста в страницата. В свят, доминиран от образите, текстът продължава да е важен участник в комуникацията с посетителите на уеб сайта. Не бива да се лишаваме от него, а да го представим по такъв начин, че да получи необходимото внимание.

4. Цветове

Изборът им е изключително важен за идеята, която предаваме на посетителите на сайта си. Те влияят на настроението на аудиторията, а предават и внушения за естеството на бизнеса ни. Изборът на прекалено ярки цветове е агресивно предизвикателство към зрителното изживяване на сайта. Твърде бледите пък могат да се окажат прекалено скучни. Така че търсим нещо специфично за нас, което да показва характера ни и да не дразни.

Изборът на цветове трябва да важи за целия сайт. Преминавайки от страница в страница не бива да се губи представата къде се намираме. Стиловата и цветовата приемственост в цялостния дизайн на сайта са това, което създава впечатлението за единен и последователен брандинг.

5. Взаимодействие

Заговаряме посетителя с pop-up или пък го приканваме да направи нещо с call-to-action бутон или пък да сподели съдържанието ни в социалните мрежи – това са различни типове комуникация, която се осъществява мигновено на сайта ни. Трябва да е максимално улеснена. Всеки call-to-action трябва да е видим и разбираем. Не бива да се прекалява с изскачащите прозорци, тъй като търпимостта на клиентите към тях е крехка. Всички тези взаимодействия не бива да изискват голямо усилие или прекалено много данни. Колкото по-опростено, толкова по-добре.

Добрият уеб дизайн е работещият. Да се намери златната среда между красота и функция е фино майсторство, за което понякога е нужно повече време. Затова и дизайнът е динамичен – променяме го толкова често, колкото е необходимо, за да видим, че работи. И никога не спираме да го правим по-добър и по-добър. Трябва да имаме предвид, че дори и с добър уеб дизайн развитието изисква време. Ако се придържаме към дадените насоки и бъдем последователни и постоянни в маркетинговите си усилия, то успехът няма да се забави.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂