5 актуални Meta-тенденции, които не бива да пропускаме

май 30, 2022 | Социални мрежи

Културата на потребление на рекламно съдържание търпи динамични промени днес. Пандемичните условия през последните две години оставиха отпечатък върху консумацията на съдържание онлайн, а потребителите доразвиха умението да споделят моменти от ежедневието в социалните мрежи и след локдауните. Освен това те са жадни за свежо, актуално съдържание 24/7, като го очакват с нетърпение със смартфона в ръка във всеки един момент. Ето как Meta – компанията, която стои зад Facebook – синтезира актуалните потребности на потребителите, на които ние трябва да откликнем за ефикасен маркетинг в социалните мрежи.

Съдържание „зад кулисите“

Неочаквано, то понякога изисква много повече усилия и време, отколкото изпипаното рекламно съдържание. За него е важно да намерим наистина интересен момент от нашата работа, който да покажем на потребителите. Това може да бъде дейност, за която трудно могат потребителите да си представят как точно се извършва, или пък такава, която изпълняваме по уникален начин. Можем да заложим и на съдържание „от кухнята“, което провокира емоция – показва близост в екипа или пък е свързано с някакво по-глобално послание.

Истински истории

Перфектната домакиня с блестящ дом и съвършени ястия вече не е толкова симпатична на потребителите. Идеалните герои днес са скучни и прекалено експлоатирани, докато несъвършените привличат вниманието и ни карат да спрем скрола на тях. Те имат и друга много важна за рекламата способност – карат потребителя да се припознава в тях. Симпатията към реални хора и ситуации можем да пробудим и като покажем истински хора, които разказват реални истории, свързани с нашите продукти и услуги. Силата на тези разкази е още по-голяма, ако хората ползват езика на аудиторията – жив, разговорен и емоционален.

Несъвършени визии

Интересът към несъвършенството засяга и визуалните материали към нашите Facebook реклами. Брандовете публикуват с все по-интензивни темпове напоследък. Изисква се ново съдържание все по-често и по-често. За да поддържаме такава скорост, трябва да осигуряваме регулярно визии, част от които можем да направим в естествена среда, снимани с телефон например, без ретуш. Такъв тип съдържание кара потребителите да се чувстват по-комфортно в комуникацията с бранда ни. По този начин предложенията ни изглеждат по-достъпни и публиката лесно си ги представя в ежедневието си.

Инфлуенсъри

Ако изберем популярни инфлуенсъри, които да представят нашите продукти и услуги, можем да разчитаме на вниманието и на тяхната аудитория. Стига да се спрем на личност, която добре да кореспондира с ценностите на бранда ни, посланията на инфлуенсъра ще стигнат до точната публика, поднесени по правилния начин. Тези хора говорят от първо лице и успешно създават усещането, че всички ние – известни или не – имаме общи ежедневни проблеми, които можем да разрешим с нашия продукт / услуга.

Хумор

Това е универсално средство за ангажиране на аудиторията. Актуалният подход към него е да приложим популярни в социалните мрежи шеги, адаптирани към нашия бранд. Хората са способни да се шегуват на практика с всичко, а популярността на подобни закачки нараства лавинообразно във Facebook. Ако приспособим сполучливо тези послания за нашия бизнес, можем да разчитаме на многобройни реакции и споделяния. Освен този важен положителен ефект, шегите носят и свежото послание, че не сме консервативен бранд, който говори само за качество, предимства, конкурентоспособност, а можем и да намигнем на аудиторията и да я накараме да се усмихне с нещо малко по-несериозно.

Социалните мрежи имат своя динамика, която се развива в съответствие с глобалните културни тенденции. Днес популярни личности, инфлуенсъри и потребители проявяват все по-настойчив интерес към естествената визия, показват живота си „без грим“ – буквално, но и чрез демонстрация на ежедневните си занимания, които не са свързани само с пътешествия до луксозни дестинации и интервюта. Социалните мрежи са мястото, където тези демонстрации намират своята публика и можем да бъдем актуални и атрактивни, ако ги ползваме уместно в нашия дигитален бизнес план.

 

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!