5 актуални тенденции в лого дизайна за 2024

фев. 5, 2024 | Графичен и Уеб дизайн

Щастливи сме да споделим, че и 2024-та година ще бъде цветна, свежа и предизвикателна в света на лого дизайна. В него винаги е интересно, а актуалните тенденции ни убеждават, че е време да се отдадем на фантазията си и най-после да пристъпим към решението за ново лого. Дори и да имаме такова за бизнеса си, не бива да спираме дотук. Бизнесът ни се развива, променя или пък твърде дълго време си е все същият? Значи е време да помислим за ново лого, което оптимално да отговаря на актуалната ни визия. Нека видим и към какви концепции може да се насочим:

1. Близост до природата

Красотата на природата е нестихващ източник на вдъхновение, дори и в лого дизайна. Естествени, земни тонове, натурални елементи, които създават усещане за устойчивост и близост до природата са добре дошли в логата на 2024-та. Тази връзка с околната среда ни поставя в благоприятната перспектива да бъдем и част от еко ангажираните бизнеси. Това послание е актуално и предизвиква силно припознаване у аудиторията. Като добавим към това и усещането за спокойствие, сигурност, растеж, които природните елементи носят, сме на път да предадем силно, многопластово послание към аудиторията си, което тя ще запомни.

2. Ярки цветове

Ярките и смели тонове са добре дошли в лого дизайна тази година. Те създават впечатлението за модерен бранд, който се заявява дръзко и предизвиква силни емоции. От тях струи енергия и ентусиазъм, които правят логото визуално още по-атрактивно и оставят трайно впечатление у потребителя. Ярките цветни лога са динамични и пресъздават успешно усещането за движение и прогрес. Могат да бъдат поставени на тъмни или на светли фонове и имат преимуществото да изглеждат добре и в дигитален формат, и в печатна среда. Затова, ако искаме да блеснем с иновация и креативност, ярките цветове са нашият избор този сезон!

3. Илюстративна типография

Тя надхвърля идеята за изписване на името и евентуално слогана на бранда, като превръща тези думи в цяла история. При този стил се включват визуални елементи, които символизират идеи, принципи, мисия на бизнеса. Оформяйки от буквите образи или поставяйки изображения сред самите букви, създаваме лого, което впечатлява и оставя трайни спомени за бранда ни у потребителя. Илюстративната типография е цяло изкуство, което може да ни помогне да предадем на аудиторията посланието си и да се представим пред нея мигновено още при първата среща с нашия бизнес.

4. Малки букви

Вместо да започнем стандартно с главна буква, при този актуален вариант изписваме целия текст в логото с малки букви. При стандартното изписване с първа главна буква често акцентът се поставя твърде много върху нея и във времето в съзнанието на потребителя остава само тя. При употребата на малки букви обаче привличаме вниманието към цялата дума, зад която стои брандът ни (независимо дали е име или дума, имаща и значение и извън названието на бизнеса ни). Този похват оставя усещането за семпло и стилно присъствие, хармонично и завършено. За да изпълним задачата си, ако изберем тази тенденция, е важно буквите да са идентични като стил, да не залагаме на различие и на изпъкващи сред тях елементи.

5. Хибридни лога

Това са смели и неочаквани комбинации от шрифтове, форми, цветове, чрез които се постига по-голяма сложност и дълбочина. Тук можем да срещнем заедно главни и малки букви, различни шрифтове, контрастни цветове, илюстративни елементи, ретро полъх редом с нещо особено актуално и много други щури съчетания. Колкото и да е невероятно – те не се раждат от колебанието кой стил точно да използваме. Напротив – тяхната употреба трябва да е изключително целенасочена и премерена, тъй като всеки елемент в тях носи свое собствено послание. Подбрани заедно в представянето на бранда ни, те вече придобиват уникален глас – нашия.

Новите тенденции в лого дизайна са тук, за да ни вдъхновят да изразим себе си и бизнеса си по категоричен и вълнуващ начин. Колкото и да се увличаме по техния блясък, трябва да взимаме решенията за приложението им премислено, индивидуално и много внимателно, за да не се превърнем в жертви на модата при логата. Затова нека погледнем към новостите от единствената правилна перспектива – тази на нашия бранд и неговите потребности.

Напред

Научи повече за Успешното фирмено лого

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!