5 лого дизайн тренда, от които да се вдъхновим

февр. 15, 2021 | Графичен и Уеб дизайн

След година като 2020, имаме нужда от нещо ново, свежо и вълнуващо. В тази насока ребрандирането е добра идея за нов старт със съвременна визия, а най-добрата отправна точка, от която можем да започнем, е именно логото. Нека се запознаем с някои от тенденциите, които ще ръководят естетическите търсения през 2021 в областта на лого дизайна.

1. Лого дизайн с открояващи се букви

Логата, които са ориентирани около даден текст и съответния шрифт, имат репутацията на ясни и праволинейни. При тях целта е да поставим акцента върху името на бранда и така да го направим лесно за запомняне и да повишим осведомеността за него. Тенденциите за 2021 разчупват традиционното схващане за този стил лога, като поощряват една или две от буквите да бъдат много по-различни и атрактивни от останалите. Така се поставя ефектен акцент в логото, който обикновено съдържа и същественото послание на бранда.

2. Семпла геометрия

Окото възприема по-лесно и бързо геометричните форми – триъгълници, квадрати и кръгове изграждат цялостно впечатление за визията на логото, подчинено на семплата геометрия. Над тези форми можем да надграждаме ярки и провокативни цветове, които да привлекат вниманието и да доизградят цялостно впечатление. Минимализмът тук намира израз в пестеливата и опростена употреба на формите, която обаче не ограничава, а напротив – дава възможност за креативна употреба на цветовете и за създаване на впечатление за дълбочина и перспектива.

3. Модернизиран символизъм

Символите носят концентрирано съдържание в едно изображение. Модерният лого дизайн прави връзка с древните послания, които пресъздава в нова визуална форма. Общи, класически, широко използвани символи днес могат да предадат в концентриран формат посланието на един бранд с препратка към начина на работа на фирмата, уникалното качество на продукта / услугата, мисията на бранда и др. Един древен образ, претворен от въображението на графичния дизайнер, сега получава модерна символична интерпретация.

4. Статично движение

Анимираните лога набират сериозна популярност през последните години. 2021 предлага да се съсредоточим в опитите да пресъздадем усещането за движение в едно статично лого. Особено за бизнеси, които залагат иновацията в идеологията си, подобни лога са изключително подходящи. Линии, подсказващи движение, флуидни форми, реещите се елементи и още много похвати се залагат в изграждането на внушението за движение – дори и метафоричното чувство, което се предава с тази идея, е изключително силно – че брандът ни е жив организъм, който се трансформира и движи.

5. Аналогови цветови съчетания

Тук залагаме на съчетанието на цветовете по схема, позната от цветната теория. Контрастните цветове тази година ще отстъпят място на сцената и на хармоничните цветови съчетания от сходни нюанси, които предават на сетивата чувство за покой и баланс. Близките цветове дават възможност да се създаде усещането за плавно преливане, завършен вид и собствен облик на бранда. Общото усещане за една цветова гама на бранда го прави по-лесно разпознаваем и запомнящ се.

Класика, хармония, минимализъм, опростени форми – логата на бъдещето се движат в посока на чистота и яснота. Ако имаме нужда от ребрандиране, можем да се придържаме към тези направления, за да постигнем актуално внушение и една балансирана визия за бранда си.

Напред

Научи повече за Успешното фирмено лого

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!