5 грешки, които да избягваме в лого дизайна

юни 29, 2020 | Графичен и Уеб дизайн

Логото е един от най-важните аспекти за имиджа на бранда ни. То трябва да създава бърза и ясна асоциация с нашия бизнес, да се помни лесно, но трайно, и да оставя у потребителя точна представа за гласа на нашата марка. Всяко лого, което се отклонява от тази идея, е неуспешно. Нека видим кои са най-често срещаните грешки в лого дизайна и как да ги избегнем.

1. Неподходящи образи

Да свържем един бранд с неподходящ образ е пагубно за посланието, което отправяме. Може логото да е перфектно изработено, но ако представя ВиК услуги чрез образа на колибри например, може да се окаже нерелевантно за бизнеса ни. За да се свържем по-добре с имиджа на компанията си, нека потърсим вдъхновение за лого в името, историята, естеството на бизнеса ни и няма начин да не открием подходящ образ, който да приложим в нашия фирмен знак.

2. Прекалена детайлност

Сами по себе си детайлизираните лога не са лоши, но са трудни за представяне в различни мащаби. На големи билбордове и всякакви други по-големи повърхности изглеждат страхотно, но реално често ги ползваме в много по-малки размери, в които дребните им елементи не могат да бъдат оценени. На малки екрани, като тези на смартфоните, този тип лога често не изглеждат добре, а пък отпечатани на визитки или рекламни продукти, стават неразпознаваеми. Ето защо трябва да мислим логото от гледна точка и на визуализацията му в малък размер. Вариант да излезем от ситуацията е да имаме responsive лого, като за по-малки разположения да ползваме по-малък и опростен вариант на оригиналната му визия.

3. Старомодни лога

Не можем да сбъркаме едно старомодно лого – независимо кой точно елемент от него е вече остарял – дали определени визуални елементи, шрифт, дори комбинация от цветове или стил – разпознаем ли го като остаряло като визия и послание, трябва да преминем към преработка. Ако видим анахронични 3D градиенти, clip art елементи, неактуални шрифтове от 80-те и 90-те, които създават цялостно старомодно внушение, време е за осъвременяване. Искаме ли пък да предадем съзнателно определено ретро звучене, можем да го направим чрез винтидж елементи в дизайна, като ги използваме пестеливо, разумно и преднамерено.

4. Конфликтни теми

Не трябва да забравяме, че логото задава тона на бранда. Ако сме футуристично настроен бизнес, можем да покажем това чрез визуалното послание на запазения си знак. Ако пък сме ориентирани към детската аудитория, можем да се насочим към нея с прилагането на ярки, свежи цветове и атрактивни образи. И образът, и дизайнерският почерк трябва да са в унисон с гласа на бранда. Да си представим за миг, че предлагаме медицинска техника – пациент на легло практически е точната асоциация с бизнеса ни, но дали е подходящо послание? Ни най-малко – напротив, негативните асоциации са тъкмо това, което най-старателно избягваме в добрия лого дизайн. Предметът на услугите ни невинаги е най-подходящата визия. Трябва да помислим и за емоционалния тон на посланието ни и да го направим позитивен и ведър.

5. Твърде общи лога

Проблемът тук обикновено започва от това, че взимаме за отправна точка чуждо лого, което знаем, че се харесва и се представя добре. Най-често резултатът е, че се получава едно толкова общо лого, че в него вече няма нищо характерно, което потребителят да запомни. Можем да спасим логото си без да го правим от нулата, като към общите елементи в него добавим нещо атрактивно и специфично само за нашия бизнес – това прави посланието ни уникално и запомнящо се.

Логото е незабравимото лице на бизнеса ни – трябва да го направим привлекателно, асоциативно, да предава ясно и позитивно послание и да бъде наистина различно. А за да намерим най-доброто решение за бизнеса си, най-добрият вариант е да се доверим на специалисти в лого дизайна. Така темата за „грешките в лого дизайна“ ще остане любопитна информация, към която няма да добавяме лични примери.

Напред

Научи повече за Успешното фирмено лого

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!