5 успешни практики за повече Онлайн продажби

мар. 12, 2018 | Електронна търговия

По данни на НСИ за 2016 г. интернет потребителите в България са 4,500,000, като от тях и 1,180,000 са извършвали покупки онлайн. Т.е. около 26% от интернет потребителите у нас пазаруват онлайн, като световната тенденция е този процент да нараства.

Не чакайте Черния петък, за да правите продажби. Продавайте активно с успешни eCommerce практики:

1. Максимално практичен уеб-дизайн

На един онлайн купувач му отнема 5-10 секунди да реши дали да остане на сайта Ви. Ако е разхвърлян и информацията е разпокъсана, работите единствено в полза на конкуренцията.

Има няколко опорни точки, които привличат внимание и пробуждат доверие у клиента:

  • Силен бранд – придържайте се към грабващо лого и слоган, които предизвикват идентификация и доверие
  • Лесна навигация – дизайнът на сайта трябва да е креативен, но да не измества фокуса от продуктите
  • Удобна търсачка – продуктите трябва да се откриват лесно и бързо – една от най-предизвикателните, но и важни характеристики
  • Интерактивни продукти – наблегнете на търсени продукти, посочете такива, свързани по интереси, и използвайте релевантни снимки
  • Време за зареждане – всяка секунда забавяне е загуба на клиенти

2. Ефективни възможности за търсене

За клиентското внимание се състезавате с огромни брандове за електронна търговия като Amazon, Ebay, AliExpress и др. От Вас ще очакват същите екстри. Има редица правила за това къде да бъде търсачката, какъв цвят, какви филтри да използва – за да ги спазите, обърнете се към специалисти с поглед над успешните практики.

3. Атрактивно продуктово представяне

Потребителят задържа вниманието си на едно място средно 8 секунди. Затова трябва да открива и добива представа за продуктите бързо. Качествените снимки и отзивите на потребители ще поддържат интереса на клиента до завършване на покупката. Избягвайте използването на Stock-снимки, поддържайте идентичността на бранда със собствени снимки на продуктите, поставяйте ги в контекст, предложете опция за разглеждане в различни ракурси.

Дайте възможност за публикуване на отзиви.

4. Лесен път към завършване на поръчката

Само гледам“… не е отговорът, който бихте искали да чуете от посетителя на онлайн магазина си. Превърнете го в купувач, като направите процеса на покупка максимално улеснен:

  • Дръжте клиента информиран за цялата дължима сума преди Checkout-а
  • Оптимизирайте преживяването на мобилните потребители
  • Не задължавайте потребителите да правят нови акаунти, нека това е по желание
  • Предложете отстъпка при Checkout-а
  • Предложете безплатна доставка

5. Бърз и сигурен процес на разплащане

Препоръчително е използването на трета страна за плащането – системи като PayPal, EPay и др. будят доверието у купувачите. Задължително дайте и опция за плащане с наложен платеж. Интегрирайте SSL, за да защитите данните на Вашите потребители. Предложете възможност за връщане на продуктите, за да се чувства клиентът сигурен, дайте възможността за запазване на информацията, за да не попълва данните си всеки път, когато пазарува от Вас.

Има още много малки моменти, които карат клиента да се чувства като у дома си във Вашия онлайн магазин. Както и във физическия търговски обект, така и тук целта е да иска да се връща отново и отново – с доверие и с нетърпение отново да изпита преживяването от шопинга във Вашия електронен магазин.

Искате да продавате успешно онлайн? Направете първите стъпки към Вашия работещ онлайн магазин още сега!

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!