5 e-mail маркетинг стратегии за онлайн магазини

авг. 1, 2022 | Електронна търговия

Знаете ли, че… струва двойно по-скъпо да спечелим нов клиент, отколкото за запазим стар и да го приканим да купи отново?! Затова предлагаме да разгледаме по-задълбочено начините, по които можем успешно да привлечем и задържим вниманието на своите настоящи клиенти чрез e-mail маркетинг. Лесно е, по-изгодно е и създава по-трайна връзка с аудиторията на онлайн магазина, която може да ни донесе още много нови възможности занапред.

1. Краткост

„Пиша ти дълго писмо, защото нямам време да ти пиша кратко“ гласи популярната фраза на Марк Твен. В e-mail маркетингът обаче не можем да си позволим недостиг на време да предоставим стегнато съдържание – ясно, конкретно и грабващо. Ако мейлът е посветен на забравен продукт в кошницата например, можем да се насочим към него съвсем директно – няколко предимства, код за отстъпка и каунтър с колко време разполага потребителят, за да се възползва от предложението ни и да го купи. За да не бъдем прекалено директни и делови все пак, можем да добавим и малко любезност към потребителите за това, че са проявили интерес към нашите продукти, като им благодарим.

2. Персонализиране

Мнозинството от потребителите реагират положително, когато се обръщаме към тях поименно и им предлагаме решения, които отчитат индивидуалните им особености. Със сигурност трябва да имаме наблюдения какво харесват, какво най-често разглеждат, какво търсят в онлайн магазина ни. Удобен начин да напомним за себе си е, като демонстрираме, че знаем и помним техните интереси и им покажем ясно в напомнящия мейл към какво са се били насочили. Като добавим тук и поименно обръщение и код за намаление например, офертата ни става просто неустоима, а връщането на потребителя в онлайн магазина ни – неизбежно.

3. Call-to-action бутон (CTA)

Всеки мейл трябва да завършва с подходящия CTA бутон, който да насочи потребителя какво взаимодействие да извърши в онлайн магазина ни. Можем да го поканим да завърши поръчката си, да попълни анкета, да напише ревю, да види новите ни продукти, да въведе промокод, за да пазарува с отстъпка например. Тук прозрачността е много важна – трябва да му покажем много конкретно каква е целта на мейла ни, къде ще се озове при кликане на CTA, какво очакваме от него и как да „влезе в играта“, която му предлагаме. Ако сме достатъчно ясни, можем да спечелим доверието му и да продължи с нас на следващата стъпка от взаимодействието с онлайн магазина ни.

4. Визуални материали

За да грабнем вниманието и да предизвикаме потребителя да прочете мейла ни и да ни последва към нашия онлайн магазин, трябва да заложим на перфектна визия. Качествени снимки, атрактивно представяне, съчетани с малко хумор и закачка към потребителя, ще ни помогнат в тази ситуация. Важно е също да помислим за консистентността на представянето на бранда ни и да се стремим към визия, сходна с тази на онлайн магазина ни. Това усещане може добре да се пресъздаде, като ползваме цветовете на сайта си, както и характерното за онлайн магазина ни разположение на логото и други елементи, които да карат потребителя да не губи ориентация, че е в „нашето“ дигитално пространство.

5. Добавена стойност

Макар конкретната цел да са покупките, все пак трябва да мислим и за реалната стойност, която принасяме на потребителя с нашите предложения. За да има такава, е важно да му предложим не просто продукти, които да ни донесат по-голяма печалба, а такива, които да му принесат истинска полза. Можем да допринесем за удовлетвореността му и за реалната полза и като му предложим да купи нещо наистина изгодно. Добре е да го уведомим в мейл, когато започваме разпродажба например, или да му предложим артикул, който да допълва вече закупен от него продукт, като допълнителен аксесоар например. Добър вариант е и да му напомним да закупи наново вече закупен продукт от него в периода, когато старият би трябвало да е свършил или да излиза от употреба (ако естеството на продуктите ни е в сферата на бързооборотните стоки например).

Кратки, ясни и точни послания, персонализирано внимание към потребителя, представителна визия и смислени предложения – това са основните точки, на които трябва да се опира нашият e-mail маркетинг към онлайн магазини. Ако добавим и лека закачка и провокация към клиента, можем да разчитаме, че ще привлечем вниманието му и ще го предизвикаме да ни посети отново, и отново, и отново.

 

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!