5 тенденции в онлайн търговията през 2022

ян. 17, 2022 | Електронна търговия

2021 година беше предизвикателна за електронните магазини в световен мащаб. Търговията в значителна степен преминава онлайн, доставките често са усложнени, поради поредните рестрикции или локдаун, а потребностите на клиента се променят постоянно в актуалната ситуация. От онлайн магазините се очаква да отговорят на тази динамична среда адекватно и да предоставят на своите посетители едно пълноценно потребителско преживяване. Нека видим как да го направим успешно и печелившо и тази година.

1. Гъвкави условия за доставка

Както споменахме, пазаруването се случва в значителната си част онлайн, затова и потребителите искат все повече да го доближат до реалното си преживяване във физически магазин. Това включва и бързо получаване на желаната стока. В пандемичната ситуация доставките претърпяват определени затруднения, но това не пречи на купувача да очаква да се случват бързо. Онлайн търговците предприемат стъпки в посока на ускоряване на процеса по доставка на продуктите, като възможност за това им дава партньорството с магазини, продаващи техните стоки. Този процес не е общоприложим, но където има възможност да се развие, бележи добри резултати от гледна точка на потребителското удовлетворение и респективно – води до по-високо доверие и лоялност към бранда. Как да ускорим и улесним процеса на доставка трябва да премислим креативно от гледна точка на своя бизнес и кой знае…можем да открием съвсем нов начин, който да работи добре за нас.

2. Успешни Facebook продажби

Facebook остава с водещи позиции по успешни продажби и съответно – възвръщаемост на инвестициите. Брандовете правят сериозни пробиви и в други социални мрежи и маркетингови канали, но Facebook рекламата често е крайъгълният камък, който стабилизира успешните продажби. Дали ще се пазарува директно при последване на Facebook публикацията или от реклама на друго място в онлайн пространството, след като посланието е видяно във Facebook – проследяването на поведението на потребителя често стига до срещата с рекламното послание именно във Facebook, където е забелязано и запомнено.

Важна причина за несравнимия успех на рекламата в тази социална мрежа е богатият и пълноценен набор от данни, който Facebook притежава. Това е информация, събирана с години в самата социална мрежа, в други нейни приложения, а и от сайтове по целия свят, които имат инсталиран пиксел и др. Този масив от информация дава възможност на Facebook да предостави на потребителите изключително уместно съдържание, и то в момент, когато те са готови да взаимодействат. Затова е добре да наблегнем на присъствието си там и през 2022 г.

3. Маркетинг в различни канали

„Колкото повече, толкова повече“, би казал Мечо Пух, ако беше експерт по дигитален маркетинг днес. Стремежът към реклама на все повече виртуални рекламни площадки обаче не означава просто да разпространим вече създадения от нас банер или клип в още няколко рекламни канала. През 2022 е добре да развием представянето си с персонализирани реклами за всяка платформа, като тук се има предвид не само специфичният формат на визията ни, а и нейната продължителност, ако е видео например, както и посланието ѝ. Днес имаме много и доста различни мрежи, които имат доста ясни демографски обособени публики, чиито особености трябва да вземем предвид. Тези публики консумират съдържанието по различен начин, в различни обеми и се отличават с различни начини, по които могат да бъдат подтикнати към действие.

4. Креативно съдържание

Криейтивът на рекламата винаги е бил от изключителна важност, но през настоящата година е време отново да му обърнем специално внимание. Важно е да го включим много по-сериозно в измерването на резултатите от нашата реклама. Това може да се установи чрез тестване на различни визии и идеи, за да преценим кое съдържание се представя най-успешно. Визията на рекламите за онлайн магазини не е задължително винаги да продава директно. Често целта ѝ е да създаде разпознаваемост на марката, припознаване на потребителя с нея, цялостен атрактивен имидж на бранда. Целта на криейтива е да се свържем с човека пред екрана на смартфона или компютъра и да предизвикаме неговите емоции и асоциации.

5. Чат бот

Не е нужна ясновидска дарба, за да кажем, че непосредственото бъдеще на комуникацията е нейната писмена форма. След като междуличностното общуване се случва по този начин, съвсем логично е и в пазаруването да важат същите принципи. Хората предпочитат да общуват чрез месинджър, чат бот, SMS дори, тъй като този начин на комуникация е мигновен. Получаваме персонализирана информация за наличности, особености, свързани с доставките, поръчваме бързо, предоставят ни информация за период на доставката веднага и т.н. – този тип маркетинг позволява много разнопосочни интерпретации и възможности. Стига да се опрем на естествената потребност на съвременния човек да си „чати“, можем да му предложим атрактивни причини да си почати именно с нас.

2022 година отново ще продава успешно онлайн. За да сме сред печелившите електронни магазини тази година, трябва да се рекламираме неуморно, в различни канали със специализирано за тях съдържание. С креативни визии, атрактивни послания, гъвкави условия за доставка и свободна комуникация чрез чат ботове, месинджър и други посредници на кратките форми на общуване, годината ще донесе на бранда ни успеха, който очакваме.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!