5 трика за повече онлайн продажби по Коледа

дек. 6, 2021 | Електронна търговия

Коледа е почти тук, всички продаваме и купуваме активно. Треската за подаръци обхваща малки и големи, търсят се намаления, промоции, комплекти, нови продукти и какво ли още не. Пазарът е изключително активен в този период, конкуренцията ни не спи, затова – и ние няма да спим, а ще продаваме шеметно и по Коледа. Нека видим как да го направим успешно и професионално в своя електронен магазин.

1. Коледен секция в онлайн магазина

За да бъдем любимо място по празниците, трябва да подредим и организираме магазина си така, че хората да откриват лесно търсеното от тях. За тази цел можем да отделим коледните си предложения в празнична секция. Така хората дошли да пазаруват подаръци или нещо с празнична отстъпка бързо ще намират търсеното от тях. Също така лесна ще е ориентацията за тези, които въпреки времето от годината не са дошли при нас за коледни покупки, а търсят нещо конкретно извън празничната ни кампания. Разбира се, празничната атмосфера предполага не само организационни промени, а и коледна декорация – празничен банер, коледна шапчица на логото, малко блясък. Макар и повсеместно разпространени, тези елементи наистина създават настроение и нагласата у посетителя за празнично пазаруване като в украсен физически магазин.

2. Коледна отстъпка

Това е изпитан метод за повече продажби, който можем да организираме като промокод например. За да разпространим празничното си намаление, можем да изпратим кода чрез e-mail маркетинг кампания до нашите клиенти, да го анонсираме чрез пост в социалните мрежи, да го позиционираме на видимо място в уеб сайта си – в банера на начална страница например. Добре е да обхванем всички възможни маркетингови канали, които ползваме, за да разгласим новината за страхотната си отстъпка. А за да подчертаем коледния ѝ характер, можем да включим думата Коледа, празници, подаръци и други подобни в името на промокода. Ако пък не искаме да предлагаме отстъпка по това време на годината, може с промокода купувачите да получават подарък към поръчката си – коледна опаковка за продукта, картичка или друго.

3. Идеи за подаръци

От какво има най-голяма нужда потребителят по празниците? От идеи за подаръци, разбира се. Всеки се сблъсква ежегодно с дилемата какво да подари на любимия човек, на шефа, на баба си. Ако онлайн магазинът ни предлага наистина богат асортимент от продукти, които не са насочени само към една тясна целева аудитория, можем да дадем полезни съвети за подаръци за различни групи хора. Разграничението по пол е най-малкото, което можем да направим като диференциация. За да бъдем още по-полезни, можем да отидем една крачка по-напред с разпределение по възраст, по интереси, по цена и т.н. В тази задача трябва да подходим разумно и с целия си опит и познание за нашата аудитория. Ако сме наистина полезни в избора на подаръци, можем да разчитаме, че потребителите ще ни запомнят и ще се върнат отново към нас и за други поводи или просто за да пазаруват – защото ни се доверяват.

4. Усещане за неотложност

Празниците вече са съвсем близо и спешното купуване на подаръци е съвсем реално. Можем обаче да добавим и допълнителен елемент на неотложност на покупката – като обявим например, че първите 50 покупки ще бъдат допълнени от специален подарък или пък ще получат ваучер за отстъпка, който да се ползва със следващата покупка. Може също да обявим, че предложенията ни са до изчерпване на количествата, което също създава нужната треска за шопинг. Конкуренцията от другите онлайн магазини е голяма, затова е добре да приканим потребителите да взаимодействат колкото се може по-бързо и да вземат неотложно решението за покупка.

5. Комплимент към поръчката

Дребните жестове, които правим за потребителите си, са нещо, което те ценят и помнят. Коледа предполага да им подарим по нещо към покупката им – например безплатна доставка или празнично опаковане на подаръка. Можем да предложим тези екстри само към поръчки над определена сума, с което ще приканим потребителите да пълнят по-интензивно коледната кошница в онлайн магазина ни. Друг вариант е да предложим тези облаги само при покупка на определени продукти, които искаме да продаваме особено активно по Коледа. Имате и други идеи за допълнения, които клиентът да получи гратис? Не се колебайте да ги осъществите – подаръците са част от духа на празника.

Коледа е време за любов, споделяне, усмивки, подаръци и пазаруване. Нека подкрепим заедно коледния дух и направим атрактивни празнични предложения за нашите потребители. Уловим ли топлия дух на Коледа, помогнем ли на потребителите да вземат решение за покупка, естественият им инстинкт за пазаруване ще ги отведе в правилната посока – към нашия онлайн магазин.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!