4 грешки, които не трябва да допускаме в уеб дизайна си

сеп. 9, 2019 | Графичен и Уеб дизайн

Добрият уеб дизайн, както вече сме споменавали, не е само актуален и естетически издържан. Той трябва и да функционира гладко, да бъде достъпен за оптимално широка аудитория от хора и да дава добро потребителско преживяване. Всичко това допринася да бъде посещаван, но и потребителите да се задържат на него, да възприемат посланията ни и да взаимодействат с нашето съдържание. Качеството на дизайна ни се отразява на това как възприемат сайта ни, но и как възприемат бизнеса ни изобщо. Нека видим какво да НЕ правим, ако искаме да си създадем положителен фирмен имидж.

1. Неясни заглавия

Заглавията и подзаглавията оформят скелета на всяко съдържание. Честа грешка е да се публикуват огромни отрязъци от текст без прекъсвания от подзаглавия. Може да се разчупят и по друг начин – с изображения, списъци, таблици, но непременно трябва да се разнообразява с различни типове съдържание.

Когато ползваме подзаглавия, те трябва да дават ясна представа за основните идеи на текста. Ползваме ги, за да въведем нова тема. Трябва да са конкретни, стегнати, лесни за четене, а не смътни или твърде подробни. Ако не е ясно какво искаме да кажем с тях, сме пред сериозен проблем с комуникацията с потребителя. А може би е налице и нещо по-сериозно – не можем да синтезираме добре целите на съдържанието си, дори цялата си бизнес мисия.

Използваме шрифт, лесен за четене, независимо дали става въпрос за заглавия, подзаглавия, основен текст или call-to-action. Повечето потребители просто скролват през съдържанието, така че трябва да бъде лесно за тази цел. Създаваме го и го оформяме така, че да е лесно за бързо схващане – с един поглед посетителят на сайта ни трябва да може да схване дали го интересува или не толкова, че да го прочете подробно.

2. Неподходящо съчетание на текст и изображение

Ако искаме да наблегнем на нещо наистина важно, по-добре да не го залагаме като част от изображение. Комбинацията между двете разсейва от това, което искаме да кажем. Ако фоновото изображение не е пряко свързано с това, на което акцентираме с текста, или нямаме подходящи снимки, можем да го представим така, че текстът да изпъква на фона му. Във всеки случай, ако имаме съдържание, което непременно искаме да бъде прочетено, най-добре е да не го комбинираме с изображение, а да го обособим йерархично, цветово и типографски. Така в по-голяма степен можем да разчитаме на това, че ще получи нужното внимание.

3. Твърде сходни цветове

Изборът на цветове също е част от решенията, свързани с достъпността и качеството на дизайна. Подборът им предполага не само да съчетаем такива, които да стоят добре заедно, но и да правят така, че съдържанието ни да изпъква и важните секции да бъдат видими. Използваме умерен контраст, който да позволява акценти. Добра практика е да си разработим гама на сайта, към която да се придържаме. Така можем винаги да се обърнем към нея, когато разработваме ново съдържание в сайта си или доразвиваме старо.

4. Сложна контактна форма

Тя е един от често критикуваните елементи на дизайна. От нея се очаква да бъде едновременно лесна за ползване, но не и скучна. Не бива да прекаляваме с броя на полетата, като е добре да им приложим и ясни инструкции какво да се попълва в тях. Поставяме бордъри, където е необходимо, за да постигнем по-добра видимост, а бутоните се правят с удобен за четене текст и подходящ за кликане размер и от мобилни устройства.

Да приемем, че лесният за интеракция дизайн трябва да е скучен, означава да се предадем на предразсъдъка. Просто трябва да се придържаме към добрите практики и да намерим начин хармонично да ги впишем в дизайна на сайта ни. Колкото и да е естетически привлекателен дизайнът, трябва да бъде и лесен за употреба, за да може наистина да бъде оценен и преживян така, както сме си го представяли. И колкото по-универсално достъпен го направим, толкова повече хора ще достигнат до най-важното – нашите послания.

 

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest