4 често срещани грешки, които пречат съдържанието ни да стане популярно

окт. 14, 2019 | Социални мрежи

Имаме страхотни идеи, грабващи визии, остроумни текстове и все нещо не достига, за да направим „заразително“ съдържание. Понякога доброто разпространение на публикациите не е само въпрос на криейтив, а и на редица стратегически решения. Нека видим какви грешки можем да избегнем своевременно.

1. Да ползваме всички канали

Коментиран и преди, този момент заслужава отново да му обърнем внимание. Използването на до 3-4 канала в повечето случаи е достатъчно, за да представим бизнеса си. Колкото повече социални мрежи създаваме, толкова по-трудни стават за управление и поддръжка. Нещо повече – може да се стигне дотам, че да започнат да си пречат и да крадат помежду си от вниманието на аудиторията. Причината е, че повечето потребители имат поне Facebook и Instagram. В мечтания от нас вариант те ни следват и в двата канала. Ако предлагаме едно и също съдържание в тях, бихме предизвикали единствено досада и логичното заключение, че не можем да предложим разнообразие или още по-лошото – че нямаме ресурс за това. Резултатът е отегчение и наказателно лишаване от внимание поне в едната мрежа. Затова избираме разумно и целесъобразно социалните мрежи, като се уверим, че можем да осигурим атрактивно съдържание за всяка от тях.

2. Най-важно е споделянето

Теза, спорна и в живота офлайн, при онлайн поведението на потребителите на социалните мрежи също е под въпрос. Да споделиш, разбира се, е важно, но ако сравним този параметър с друг – например с трафика – се оказва, че има и по-сериозни измерители. Ако сме по-споделяни, това само хипотетично би означавало повече трафик. Възможно е обаче съдържанието ни просто да не предполага такъв тип задълбочено вникване, за да провокира потребителя да посети сайта ни. Затова би ни било от полза да следим трафика като фактор много по-внимателно от споделянето дори, защото ни дава ясна индикация за това доколко хората наистина се интересуват от съдържанието ни и какво трябва да променим, за да ги привлечем извън социалната мрежа.

3. Време на публикуване

Ако в 1 ч. през нощта сме особено креативни, по-добре да си запишем идеята, но да не я публикуваме на момента. Социалните мрежи са като едно микро общество, което работи със свой ритъм, в който трябва да влезем, за да получим максимума от възможностите му. Алгоритъмът действа така, че първите 1-2 часа след публикуване са особено важни във Facebook и Instagram например. Колкото повече реакции събере публикацията ни в този интервал, толкова по-добре се разпространява по-нататък. Затова се качва съдържание в активната част от деня, когато хората могат да се ангажират с него.

4. Стриктно придържане към първоначалния план

Най-хубавото на социалните мрежи е, че се правят за хора и от хора. Толкова са динамични, че най-сигурният начин да убием бизнес начинанието си е да се придържаме твърдоглаво към собствената си предварителна представа за развитие. Повече от всякога мрежите ни дават много живи и ясни сигнали кое върви добре и кое – не, кога да публикуваме един вид съдържание, кога – друг, коя аудитория на какъв тип постове реагира. Просто трябва да четем знаците, да ги интерпретираме разумно и да проявим постоянство в собствената си промяна.

Социалните мрежи са територия, в която много хора се поддават на публичната заблуда да влязат невъоръжени. Всеки има поне по един социален профил, мнозина имат даже и бизнес страница, което кара неизкушения от дигиталния маркетинг потребител да се втурне в рекламата във Facebook и Instagram сякаш е нещо лесно и интуитивно. Ако искаме да я направим качествена, ефикасна и заразителна обаче, трябва да минем една стъпка отвъд обикновеното потребителско поведение, като се доверим на специалисти, за да избегнем аматьорските грешки.

 

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!