3 актуални тенденции в онлайн търговията

февр. 1, 2021 | Електронна търговия

Последната година оказа силно и трайно влияние върху потребителското поведение и ангажира още по-широка аудитория в онлайн пазаруването. Това е направление, което ще се развива и в бъдеще – много онлайн купувачи ще продължат да бъдат такива, дори и след отварянето на физическите магазини. Тази ситуация предполага много възможности за развитие на електронната търговия, които я очертават като изключително интересна и предизвикателна част от пазара и през 2021 г. Ето и кои тенденции ще дават все по-голямо отражение през тази година.

1. Шопингът като виртуално преживяване

Пазаруването не е само придобиване и задоволяване на потребностите, днес то е в много по-голяма степен преживяване. Да се случва бързо и лесно е най-малкото, което можем да очакваме от шопинга. Той трябва да бъде и приключение с добавена стойност. Голямата битка тази година и занапред ще бъде да очароваме клиента си, да му дадем потребителско преживяване като в дигитален Дисниленд, като междувременно му и продадем нещо.

За да дадем на посетителя на онлайн магазина си оптимално преживяване, успешен ход е да го направим максимално близко до пазаруването във физически магазин. За целта можем да използваме добавена реалност, която да направи електронното пазаруване по-реалистично, ангажиращо и в края на краищата – забавно, защото това е важна част от емоциите по време на шопинг. Важно е тук да се придържаме към идеята, че колкото по-„истинско“ е усещането от пазаруването в онлайн магазина, толкова по-реални ще бъдат успешните ни продажби.

2. Развитие на онлайн marketplace платформите

Много от продажбите онлайн днес се случват на обособени marketplace платформи – като Amazon, AliExpress, eBay, Etsy, eMAG и др. Тук потребителите търсят конкретни решения на текущ проблем, а не определени брандове. В такива платформи обикновено най-добрата оферта печели, така че трябва да проявим изключителна гъвкавост и конкурентоспособност, за да се преборим. Типична особеност е, че и непопулярни марки имат шанс да се преборят за вниманието на аудиторията.

В контекста на тези marketplace платформи да изградим бранда си и да го затвърдим никога не е било толкова важно и същевременно – толкова трудно. От една страна трябва да развиваме страниците си в актуалните за аудиторията ни marketplace платформи, от друга е основополагащо в онлайн магазина си да даваме винаги повече – уникални продукти и предложения, които могат да се закупят само там, по-добро потребителско преживяване, добавена стойност за аудиторията ни и др. Можем да заложим на индивидуална клиентска поддръжка, на личен контакт, на персонализирани възможности в процеса на пазаруване – все аспекти, които клиентът не може да открие в големите шопинг платформи.

3. Засилена конкуренция на пазара

Броят на търговците, влезли в онлайн продажбите, нараства все повече, така че конкуренцията ще бъде все по-сериозна. Преминаването от физически към електронен магазин ще продължи като процес и през тази година със сериозни темпове. Изборът се усложнява допълнително и от предлагането от чуждестранни пазари, като развитието на drop shipping услугите прави това още по-лесно и достъпно. Това определя конкуренцията като изключително широкообхватна.

За да се позиционираме добре днес, ни трябва много задълбочено познаване на нашата аудитория, както и единна стратегия, която да свързва всички канали – социални мрежи, онлайн marketplaces, продажби на едро и дребно и др. Трябва да затвърдим представянето си на всички тези позиции пред своята публика, да синхронизираме визията, посланията си, продуктовата си информация, клиентските данни и др. Така ще осигурим на потребителя оптимален комфорт по време на пазаруване, ще постигнем разпознаваемост и стабилни позиции – задължителни оръжия в борбата с конкуренцията на така динамичния днес пазар.

Годината е пълна със сложни предизвикателства, но и с много възможности. Трябва да бъдем наистина адаптивни, да следим отблизо потребителското поведение и да се водим по неговата динамика. Тази година ще е добра за смелите и комбинативните. Готови ли сте бъдете едни от тях?

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!