SEO оптимизацията вече не е обект на дискусия, а е актуален въпрос за всеки бизнес. Къде се намирате в Google резултатите днес е по-важно от това къде се намира офисът на фирмата Ви. Как да постигнете топ локация в търсачката? С добро SEO!
Google използва над 200 критерия, за да позиционира един уебсайт спрямо друг и за да постигнете и задържите приоритетното си място трябва да се придържате към постоянно променящи се изисквания.
Да се угоди на търсачката е трудно, но се постарахме да изведем 10-те най-важни SEO компонента, на които трябва да се обърне внимание, ако искате да се класирате сред 1-вите.
Off-page фактори
1. Брой линкове и свързани домейни
Винаги са били от съществена важност. Алгоритмите на Google се фокусират все повече обаче не толкова върху броят, но качеството им, затова избягвайте линкове от сайтове и портали с ниско качество.
2. Авторитет
Добрата репутация на линковете е водещ показател. Още по-важно е обаче да избягвате такива с лоша – това би довело до санкции от страна на Google, които ще се отразят на позициите на страницата Ви.
3. Link anchor text-ът и разнообразието му
Перфектният вариант за линк билдинга е линковете да са от сайтове, които са свързани с дейността Ви. Логично, разнообразието им е още един благоприятстващ фактор, който добре илюстрира къде се популяризира съдържанието Ви.
On-page фактори
4. Релевантност на съдържанието
Да се угоди едновременно на релевантността и оригиналността на съдържанието е нелека задача, за която е добре да се доверите на специалисти. Резултатът от този процес пряко показва каква стойност принася страницата Ви към общия басейн от информация в интернет пространството. Предимството е на страната на целенасочено съдържание, което обхваща темата в дълбочина, и е фокусирано върху една конкретна тема.
Ключовите думи и тяхното разположение в текста е добре известен критерий за релевантността на текста. Мярката тук е относителна. Отчита се както наличието на думата / фразата в йерархията на съдържанието, така и колко често е употребявана.
Все пак не трябва да забравяте, че основната функция на текста е да обслужва Вашите клиенти и техните нужди, а не единствено и само тези на търсачките.
5. Обем на съдържанието
Съществуват популярни концепции, че съдържанието трябва да е над 2000 думи, но всъщност е пряко зависимо от конкретната тематика на страницата и нишата на Вашия бизнес. Предписанията за конкретен обем думи не бива да се приемат на сляпо, а най-добрата практика е да проучите по-детайлно Вашите конкуренти.
Останалите фактори ще разгледате в част 2 на нашата статия.
Ако дотогава искате да спечелите надпреварата с конкурентите си в Google, SEO оптимизацията е това, от което имате нужда. Започнете пътя към първите позиции в търсачката още днес!