Продължаваме с останалите 5 компонента от актуалната за 2018-та чек листа за задължителните за сайта Ви критерии. С първите 5 можете да се запознаете в част 1 от статията.
Потребителско преживяване и доверие
Немалко от критериите за едно наистина добрo SEO са свързани с оптималното потребителско изживяване и съответно – доверието, което се изгражда у аудиторията.
6. CTR (Click-through rate)
Това е съотношението между броя показвания на дадена страница в резултатите от търсенето и броя кликове на нея. Спрямо измерването на потребителското изживяване CTR-ът е на особена почит и се смята за един то най-важните фактори в тази посока, а и може да повлияе сериозно позицията на страницата Ви.
За да постигнете по-висок CTR е важно да направите видимото в Google съдържание атрактивно и дори само при появата на страницата в търсачката, да предизвиква интереса на потребителя.
7. Сигнали от социалните мрежи
Докато споровете за важността на социалните мрежи текат, живата практика показва, че страници с повече споделяния във Facebook, Twitter, Pinterest и Google+ са по-привилегировани в подредбата в търсачката.
Колкото елементарен, толкова и необходим, е съветът като начало да направите съдържанието си удобно за споделяне. За това трябва да помислите дори преди да си зададете въпроса дали си струва споделянето. И, да, това е следващата Ви точка на внимание – да направите съдържание, което да е полезно, приложимо, авторитетно. Дори да е просто „яко“ понякога е достатъчно, за да провокира клика Share.
Технически SEO фактори
8. Оптимизация за мобилни устройства
Google вече все по-често си поглежда телефона, когато става въпрос за SEO.
Тази тенденция е логично следствие от това, че повече от половината Google търсения идват от мобилни устройства. От есктра с пожелателен характер мобилната версия на сайта се превръща в задължителна. Така че, ако не сте помислили за мобилната оптимизация, крайно време е да го направите. Употребата на Responsive design, разработен от специалисти, е отличен вариант.
9. Скорост на зареждане
Това е един от официално признатите от Google критерии за подреждане на страниците в търсачката. Повечето Ви клиенти няма да чакат повече от 3 секунди да зареди страницата Ви. Некомпресирано съдържание, изображения, код, скриптове – всичко това може да е пречка страницата Ви да зарежда бързо. Хубавите новини обаче идват бързо – скоростта също е поправима с добра SEO оптимизация.
10. SSL сертификат
Един от истински съществените фактори за оптимизацията на страницата Ви е защитата, която предоставя на личните данни на потребителите. Пароли, номера на кредитни карти, съобщения – цялата тази информация е уязвима без коректната интеграция на SSL сертификат. Ранкинг фактор отдавна, днес сертификатът вече е решаващ. Дава на сайта Ви надеждност, на потребителя – сигурност, а на Вас – водещо предимство в стремежа към първите позиции в Google.
Вече имате по-голяма яснота от какво има нужда сайтът Ви или съвсем се объркахте откъде да започнете? И в двата случая отговорът е, че Ви трябва добра SEO оптимизация.